حضور مردم در عرصه تضمین کننده حرکت روبه‌جلوی نظام و انقلاب است

ساوه - ایرنا - وزیر کشور گفت: حضور مردم در میدان نبرد و حماسه تضمین کننده حرکت روبه‌جلوی نظام و انقلاب در عرصه‌های مختلف است.

به گزارش ایرنا، "احمد وحیدی" شامگاه پنجشنبه در یادواره شهید چمران ساوه‌ای در روستای چمران اظهار کرد: هم اکنون حدود چهار دهه از شهادت شهید چمران سپری می‌شود اما مردم به واسطه رشادت‌های این شهید همچنان در آیین گرامیداشت او حضور پیدا می کنند.

وی اضافه کرد: این حضور و علاقه مردم به شهادت رمز بزرگ انقلاب اسلامی است که در این ایام باز با شهادت افراد دیگری همچون شهید آیت الله رئیسی این مسیر پر عزت را ادامه می دهند.

وحیدی اضافه کرد: مسیر شکوهمند تمدن اسلام به گونه‌ای است در هر زمان قهرمانی به میدان می‌آید از ولایت دفاع می کند چراکه این کاروان از کربلای حسینی راه افتاده و تا مهدویت ادامه دارد.

وی، شهادت را اتصال بین عاشورای حسینی و ظهور امام عصر(عج) عنوان کرد و گفت: این فلسفه تاریخ ما است که با خون و ایثارگری شهید چمران‌ها، شهید رئیسی‌ها، سلیمانی‌ها و دیگر شهیدان انقلاب اسلامی تفسیر می‌شود.

وزیر کشور با بیان اینکه تاریخ و مکتب ولایی هیچ گاه از شهادت‌های پر افتخار خالی نیست، افزود: در این دوران ایثار و شهادت در عرض، طول و عمق حرکت می‌کند به این معنا که در طول تاریخ جریان دارد و امروز نه تنها در کشور ما بلکه حرکت آن در سایر کشورها نیز به سمت همه گیر شدن است.

وی خاطر نشان کرد: امروز شهدای غزه در دفاع آرمان‌ها و ارزش های دینی و اسلامی خودشان به تاسی از انقلاب اسلامی ایران مقابل چشم همگان معجزه می آفرینند.

وحیدی گفت: شهید چمران به عنوان یک الگوی موفق با وجود اینکه فرصت های بیشماری داشت لحظه ای از راه امام راحل جدا نشد و با حضور در جبهه های مختلف از جمله جنگ تحمیلی، مقابله با گروهک ها و جدایی طلب ها مبارزه کردند.

وی خاطرنشان کرد: امروز نیز کشور در یک جنگ ترکیبی تمام عیار قرار دارد و لازم است همه آحاد جامعه با تاسی از شهید چمران در این جبهه حضور داشته باشند.

به گزارش ایرنا، شهید چمران در جریان جنگ تحمیلی در۳۱ خرداد ۱۳۶۰ هنگام حضور در مناطق جنگی دهلاویه، مورد اصابت ترکش خمپاره قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

وی اصالتی ساوه ای دارد و روستای چمران از توابع بخش نوبران شهرستان ساوه در استان مرکزی زادگاه خانوادگی وی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha