هواشناسی نسبت به ماندگاری هوای گرم در هرمزگان هشدار داد

قشم - ایرنا - رییس اداره هواشناسی قشم گفت: الگوهای هواشناسی نشانگر نفوذ و ماندگاری هوای گرم در سطح استان هرمزگان از امروز جمعه تا اوایل هفته پیش رو با کاهش رطوبت نسبی و افزایش خشکی هوا است.

محمد کاملی دیرستانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: در روز جاری ناپایداری هایی در وضعیت جوی و دریایی پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: آسمان هرمزگان امروز صاف تا قسمتی ابری، در ساعت های صبح همراه با مه رقیق صبحگاهی در سواحل و جزایر و در ساعت های بعدازظهر با افزایش ابر در مناطق مستعد و ارتفاعات استان، احتمال رگبار پراکنده و موقتی باران و آذرخش قابل انتظار است.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: از امروز، با تشدید بادهای ۱۲۰ روزه سیستان در شرق کشور، در مناطق شرقی استان هرمزگان نیز افزایش سرعت بادهای شمال شرقی با احتمال بروز گردوخاک، کاهش رطوبت نسبی، افزایش خشکی هوا در طول روز پیش بینی می شود که این شرایط به تناوب تا اوایل هفته پیش رو تداوم خواهد داشت.

کاملی دیرستانی با اشاره به اینکه دریا نیز در ساعت های بعدازظهر با افزایش بادهای غربی متلاطم پیش بینی می شود، اضافه کرد: بنابراین توصیه می شود شناورهای سبک و صیادی برای رفت و آمدهای ایمن احتیاط های لازم را در نظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه به لحاظ دمایی تا اوایل هفته پیش رو، ماندگاری هوای گرم در سطح استان مورد انتظار است که در شرق استان به دلیل کاهش رطوبت نسبی و افزایش خشکی هوا محسوس تر خواهد بود، گفت: از این رو به هم استانی ها توصیه می شود، از قرارگیری در معرض نور مستقیم خورشید در ساعت های گرم روز و آمد و شدهای غیر ضرور در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری شود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم تاکید کرد: همچنین در این مدت تنظیم دما و رطوبت گلخانه ها و دامداری ها با توجه به تنش دمایی، صرفه جویی در مصرف آب و برق مورد توجه قرار گیرد.

وی کمینه دما و بیشینه رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۳۰ درجه و ۸۶ درصد و شهر قشم را ۳۲ و ۸۰ درصد اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، یکی از مهم ترین و راهبردی ترین استان های ایران است که از جاذبه های منحصر به فردی چون جنگل های بی همتای حرا و مرغوب ترین مروارید جهان و ده ها اثر تاریخی و طبیعی برخوردار است.

خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌ النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب های نیلگون آن می درخشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha