وزیر امور خارجه اسپانیا: مادرید کشور فلسطین را از روی عدالت به رسمیت شناخت

تهران - ایرنا - وزیر امور خارجه اسپانیا گفت: مادرید کشور فلسطین را از روی عدالت، صلح و به دلایل بشردوستانه به رسمیت شناخت.

به گزارش روز جمعه ایرنا، خوسه مانوئل آلبارس (José Manuel Albares) در گفت و گو با شبکه الجزیره قطر افزود: ما باید هر کاری که ممکن است برای برگزاری کنفرانس صلحی که منجر به تشکیل کشور فلسطینی شود انجام دهیم.

وزیر امور خارجه اسپانیا افزود: اگر وضعیت خاورمیانه تغییر نکند، درگیری ها افزایش می‌یابد.

وزیر امور خارجه اسپانیا با بیان اینکه ما باید همان استانداردهایی را که برای اوکراین در نظر می گیریم برای خاورمیانه نیز اعمال کنیم، افزود: ما باید از غیرنظامیان در برابر هرگونه درگیری و خشونت محافظت و به آنها کمک کنیم؛ تفاوت نمی کند که این غیرنظامیان در اوکراین و یا در غزه باشند.

آلبارس اظهار داشت:‌ تبعیض نداشتن بین غیرنظامیان و شبه نظامیان چیزی است که نباید اجازه داده شود.

وزیر امور خارجه اسپانیا توقف عملیات نظامی در رفح را ضروری ارزیابی و تاکید کرد: مادرید هر کاری که از دستش بر آید برای حفظ قوانین بین‌المللی انجام خواهد داد.

وی گفت: اسپانیا از راه حل دو دولتی برای حل موضوع درگیری بین فلسطینیان و اسرائیلی ها حمایت می کند،).

البارس با بیان اینکه «ما هر گونه تخلف را محکوم می کنیم و تخریب تاسیسات غیرنظامی و جلوگیری از ورود کمک های بشردوستانه را غیرقابل قبول می دانیم»، افزود: مادرید خشونت و رفتار [رژیم] اسرائیل را با فلسطینی ها نمی پذیرد.

وزیر امور خارجه اسپانیا با اعتراف به اینکه رژیم اسرائیل در مورد شهرک سازی در کرانه باختری مرتکب تخلف شده است، گفت: شهرک های صهیونیست نشین غیرقانونی در کرانه باختری ایجاد شده و شهرک سازی در این منطقه توسط [رژیم] اسرائیل باید متوقف شود.

وی گفت: ما می خواهیم پس از جنگ [غزه]، کرانه باختری و غزه یک کشور تشکیل دهند.

البارس در مورد افزایش درگیری ها بین مرزهای سرزمین های اشغالی فلسطین با لبنان نیز گفت: ما بارها نسبت به افزایش درگیری در مرز لبنان و اسرائیل (سرزمین های اشغالی فلسطین) هشدار داده ایم.

وی ادامه داد:‌ ما با شرکای خود برای کاهش تنش در جنوب لبنان تلاش می کنیم و این دلیل دیگری برای توقف جنگ در غزه است.

وزیر امور خارجه اسپانیا اظهار داشت: نمی توان اجازه داد دایره درگیری در خاورمیانه گسترش یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha