۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۱۸
کد خبر: 85515576
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هشدار هواشناسی نسبت به احتمال وقوع سیل در مازندران

ساری- ایرنا- هواشناسی امروز جمعه در خصوص بارش سنگین و رگباری باران و همچنین ریزش سنگ در محورهای کوهستانی مازندران هشدار داد.

به گزارش ایرنا، نقشه‌های پیش یابی هواشناسی نشان می‌دهد که امروز جمعه اول تیر هوای استان صاف تا نیمه ابری است و در ساعات بعدازظهر و شب در دامنه‌ها و ارتفاعات رگبار و رعد وبرق را خواهیم داشت.

جاری شدن سیلاب محلی و نقطه ای، افزایش حجم رودخانه‌ها و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی از پیامدهای این سامانه بارشی است.

هواشناسی توصیه کرد از اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل ها، عدم استقرار در مناطق مرتفع و از چرای دام در بستر رودخانه‌ها جلوگیری شود.

ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه پنجشنبه شب ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ بارش‌های رگباری در ارتفاعات چالوس منجر به طغیانی شدن رودخانه چالوس و وقوع سیلاب و انسداد جاده کندوان شد که این سیل خساراتی را نیز به دنبال داشت.

سیل در راه مازندران

طبق آخرین آمار رسمی اعلام شده پس از این سیل در منطقه دزدبن جاده چالوس و محدوده رستوران دربند چند خودرو گرفتار سیلاب شدند و جریان شدید آب دست‌کم ۱۰ دستگاه خودرو را طعمه خود کرد.

در این سیل علاوه بر خسارت به زیرساخت‌ها و برخی واحدهای تجاری حاشیه جاده، چهار نفر مصدوم و سه نفر مفقود شدند که از این تعداد افراد ناپدید شده که اعضای خانواده بودند ۲ نفرشان که دختر ۲۰ ساله و دیگری پسر ۱۰ ساله بود پیدا شد اما جسد مادر خانواده که ۴۶ ساله است کماکان در این حادثه هولناک سیل مشخص نیست و جست و جوی امدادگران برای یافتن این جسد ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha