۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۴۴
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 85515591
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون رئیس جمهوری ونزوئلا: کاراکاس به بریکس می‌پیوندد

تهران- ایرنا- معاون رئیس جمهوری ونزوئلا اعلام کرد که کشورش در آستانه پیوستن به گروه اقتصادهای نوظهور موسوم به «بریکس» و آماده ارائه منابع نفت و معادن خود به شرکای آتی است.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، دلسی رودریگز (Delcy Rodriguez) در جریان برگزاری «سمینار بین‌المللی اقتصاد» در «کاراکاس» اعلام کرد: در این دنیای جدید، ونزوئلا با منابع خود در آستانه پیوستن به گروه کشورهای بریکس است.

سخنان وی که از تلویزیون ونزوئلا پخش می‌شد، ادامه داد: ونزوئلا دارای بزرگترین ذخایر نفتی جهان است و با تولید روزانه سه میلیون بشکه نفت، ذخایر (نفتی) ما دست‌کم تامین کننده سه کشور است.

رودریگز افزود: نقطه عطف ایجاد نظم نوین فرا رسیده است و ما می خواهیم شاهد تبدیل شدن ونزوئلا به بخشی از واقعیت ژئوپلیتیک جدید باشیم.

وی گفت که ونزوئلا دارای چهارمین ذخایر گاز طبیعی جهان است و علاوه بر آن کشورش از معادن سنگ آهن، زغال سنگ، طلا و الماس برخوردار است.

به گزارش ایرنا، پیشتر و در مورخ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا اعلام کرد که کشورش قراردادهایی را با گروه بریکس برای اجرای سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه‌های مختلف امضا کرده است.

معاون رئیس جمهوری ونزوئلا: کاراکاس به بریکس می‌پیوندد

وی در جریان رویدادی در ایالت بولیوار (در جنوب این کشور) گفته بود: من به سرمایه‌گذاری‌ها دست یافته‌ام، قراردادها با کشورهای بریکس، جهان نوظهور امضا شده است و در کوتاه‌مدت سرمایه‌گذاری، فناوری و بازارهای جدیدی برای همه شرکت‌هایمان خواهیم داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha