خطیب جمعه بیرجند: انتخابات پرشور دستاورد بزرگی برای ملت است

بیرجند - ایرنا - امام جمعه موقت بیرجند گفت: انتخابات ریاست جمهوری اگر پرشور برگزار شود، دستاورد بزرگی برای ملت ایران خواهد بود و مشارکت حداکثری در این انتخابات حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مسجد جامع مصلای المهدی (عج) اقامه شد افزود: انتخابات پیش رو یک امتحان و آزمایش الهی است هم برای آنها که خود را عرضه می‌کنند و هم برای مردم چون موجب انتخاب فردی می‌شود که در جایگاه بعد از رهبری قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر لزوم افزایش مشارکت در انتخابات گفت: انتخاب اصلح نیز اهمیت دارد و باید بر اساس ملاک‌های مشخص شده از سوی امامین انقلاب دست به انتخاب زد.

خطیب جمعه بیرجند ادامه داد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات موجب افزایش اعتبار کشور و تقویت اقتدار نظام می‌شود لذا حضور مردم مانع تعرض دشمنان خواهد بود و امیدواریم مردم با حضور گسترده خود بر اعتبار و اقتدار کشور بیفزایند.

وی با اشاره به مسئله دوقطبی سازی گفت: برخی دوقطبی‌ها را دشمنان ایجاد می‌کنند که باید هوشیار باشیم، با این وجود قاطبه ملت ایران انقلابی و علاقه‌مند به جمهوری اسلامی هستند لذا بین آنها و کسانی که مخالف انقلاب هستند، فاصله است.

حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه ایران یکپارچه و ملت متحد، مد نظر امامین انقلاب است افزود: دشمنان به دنبال دوقطبی سازی بین مردم هستند در صورتی که این اقدام زخمی بر پیکره جامعه است و موجب خستگی مردم می‌شود پس باید مقابل جریان ضد انقلاب ایستاد و نظام جمهوری اسلامی را بر پایه تقوا حفظ کرد.

وی اظهار کرد: امروز در موقعیتی قرار داریم که دولت انقلابی و خدمات سه ساله آیت الله رئیسی تبدیل به الگویی بعد از انقلاب اسلامی شد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: علیرغم جسارت‌هایی که می‌شد دولت انقلابی سیزدهم نشان داد در عرصه‌های بین المللی می‌توان با قدرت وارد عمل شد اگرچه هنوز برخی القائات وجود دارد که جبهه انقلاب نمی‌تواند در عرصه‌های بین المللی اقدامی انجام دهد.

وی افزود: شهید آیت الله رییسی و دیگر شهدای خدمت با صداقت و به زیبایی نشان دادند با مدیریت انقلابی می‌توان اقدام کرد و زمینه‌ برای ظهور حضرت حجت (عج) فراهم شود.

حجت الاسلام نوفرستی همچنین به هفته قوه قضاییه و هفتم تیر سالروز شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب اشاره کرد و گفت: امسال این مناسبت با اربعین شهدای خدمت همزمان می‌شود.

وی ادامه داد: این شخصیت‌های بزرگ در مکتب انقلاب اسلامی می‌درخشند و خونشان آثار و برکاتی در عالم دارد اگرچه از دست دادن این سرمایه‌های بزرگ غم انگیز است.

خطیب جمعه بیرجند با اشاره به سخنی از امام راحل مبنی بر اینکه شهادت آیت الله بهشتی در برابر مظلومیت او ناچیز است گفت: باید دید چقدر این شهدای بزرگ در متون آموزشی کشور معرفی شده است.

وی با گرامیداشت هفته قوه قضاییه افزود: طبق فرموده مقام معظم رهبری توقع عامه مردم از قوه قضاییه این است که عدالت در زندگی افراد ملموس شود و این مسئله باید عمومیت پیدا کند لذا باید طوری شود که هر کسی کوچک یا بزرگ مورد ستم قرار گرفت فروغ امیدی در او باشد که با مراجعه به دستگاه قضا داد خود را می‌ستاند.

حجت‌ الاسلام نوفرستی گفت: هنوز به این مرحله نرسیدیم پس باید کاری کنیم تا قوه قضاییه ملجا همه افراد ستمدیده جامعه باشد.

وی با تاکید بر کاهش اطاله دادرسی و اینکه رضایتمندی مردم را به همراه دارد افزود: رئیس قوه قضاییه از همان مجموعه است و مدت محدودی که شهید رئیسی ریاست قوه قضاییه را به عهده داشت چه تاثیری به جای گذاشت لذا امید است شاهد روح عدالت در امور قضایی باشیم.

امام جمعه موقت بیرجند همچنین با گرامیداشت دهه امامت و ولایت عنوان کرد: جریان غدیر ضمن معرفی امام علی (ع)، ترسیم آینده اسلام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha