امام جمعه همدان: مشارکت حداکثری در انتخابات امنیت کشور را تقویت می‌کند

همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهپری در هشتم تیرماه جاری، باعث ارتقای امنیت و ثبات داخلی کشور می‌شود. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در حسینیه امام خمینی (ع) بیان کرد: رعایت تقوا در فضای انتخابات توجه بیشتری می طلبد بنابراین امید می رود افراد از مسیر تقوا در این فضای سیاسی خارج نشوند.

امام جمعه همدان گفت: با توجه به در پیش بودن چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری، مشارکت حداکثری از اهمیت بالایی برخوردار است و باید همه در افزایش مشارکت سهیم باشند.

وی افزود: تجربه نشان داده با فاصله گرفتن مردم از صندوق رای و کمرنگ شدن حضور در انتخابات، چالش هایی در کشور از منظر امنیتی، تحریم ها و مسایل بین المللی ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: کارشناسان رسانه های غربی در برنامه تلویزیونی برای حضور نیافتن پای صندوق رای التماس و خواهش می کنند، باید دید مگر مشارکت در انتخابات چه آسیبی به آنها وارد می کند؟


امام جمعه همدان گفت: شاید برخی این ۶ داوطلب و اتتخابات ریاست جمهوری را قبول نداشته باشند اما آیا امنیت کشور و خانواده را نیز قبول ندارند، در صورت کاهش مشارکت و افزایش تحریم، چه کسانی آسیب می بینند؟

نماینده ولی فقیه در همدان تحول در اداره کشور و گردش نخبگان را از مزیت های انتخابات دانست و افزود: سه راه حل برای تغییر دولت ها شامل کودتا، دخالت نطامی بیگانگان نظیر برکناری صدام حسین و تلاش برای تغییر بشار اسد و انتخابات وجود دارد که راه حل سوم در کشور ما تبلور مردم سالاری دینی است.

آیت الله شعبانی موثقی اضافه کرد: رای بدهیم با ندهیم بالاخره یک نفر از این ۶ کاندیدا رییس جمهور می شود اما تصمیم رییس جمهور منتخب بر روی زندگی و سرنوشت همه افراد حتی کسانی که رای ندادند تاثیر می گذارد.

وی ادامه داد: بنابراین می طلبد مردم با مشارکت بالا به کسی رای بدهند که برنامه اش به خواسته آنها نزدیک تر است نه کسی بیاید و تصمیم هایی بگیرد که زندگی مردم را در برخی موارد دچار آسیب و مشکل کند.

وی اظهار کرد: دولت مقبولی که قرار است شکل بگیرد باید با شاخص های دینی و ملی سازگار باشد و در این راستا به جای طبقات مرفه به طبقات متوسط به پایین جامعه توجه داشته باشد.

امام جمعه همدان همچنین گفت: گاعی مواقع می شنویم برخی می گویند که باید مسیر دولت رییسی متوقف شود با وجود انتقاد به برخی کارهای دولت سیزدهم اما مسیر و ریل گذاری این دولت مسیر خدمت بود و کارهای بزرگی توسط شهید جمهور اجرا شد که نباید فراموش شود.

خطیب نماز جمعه همدان افزود: مسیر دولت سیزدهم در کنار مردم بودن، خدمت و تلاش برای بهبود زیر ساخت ها بود.

وی بیان کرد: هر چند اولویت اول کشور اقتصاد و حل مشکلات معیشتی است اما مشکلات دیگری هم وجود دارد و دولت جدید باید نسبت به رفع معضل اعتیاد، مشکلات و آسیب های خانوادگی، جمعیت، حفظ محیط زیست و تامین اجتماعی و زندگی بازنشستگان برنامه داشته باشد.

امام جمعه همدان تاکید کرد: نباید توجه بیش از حد به مسایل اقتصادی موجب غفلت از حل مشکلات فرهنگی شود.

وی همچنین گفت: گاهی مواقع در مناظره ها شاهد دوقطبی و تحلیل های غلط هستیم در حالیکه هیچکس در کشور مخالف مذاکره و طرفدار تحریم نیست.
وی بیان کرد: همه این ۶ کاندیدا و مسئولان کشور دنبال مذاکره و برداشتن تحریم ها هستند اما در شیوه اجرای کار اختلاف نظر وجود دارد.

آیت الله شعبانی موثقی افزود: برای رفع تحریم عده ای دنبال مذاکره مستقیم هستند،عده ای هم معتقدند در صورت نداشتن اقتدار درونی، بی توجهی به اقتصاد مقاومتی و ضعف در داخل، طرف مقابل تحریم را بر نمی دارد.

وی با عنوان اینکه آیت الله شهید رییسی قائل به خنثی سازی تحریم ها بود،افزود: باید توجه داشت که ارتباط مالی بیشتر با کشورهای شرقی و افزایش فروش نفت، موجب ناامیدی دشمن از تحریم ها می شود سپس راحت تر مذاکره می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha