دولت سیزدهم متوسط ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان را به ۶۵ کیلومتر ارتقاء داد

زاهدان - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: متوسط ساخت بزرگراه در محدوده شهرهای زیر پوشش این اداره کل در دولت سیزدهم از ۱۶ کیلومتر در سال‌های گذشته به بیش از ۶۵ کیلومتر ارتقا یافت.

عطاء اله اکبری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توسعه زیر ساخت ها و محرومیت زدایی در مناطق کمتر برخوردار با هدف استفاده از ظرفیت های منطقه ای، توسعه مبادلات تجاری با کشورهای آسیای میانه، افغانستان و پاکستان، تسهیل و ارتقای ایمنی حمل و نقل کالا و مسافر از جمله برنامه‌های دولت سیزدهم بود که این مهم به بهترین شکل ممکن در سیستان و بلوچستان در توسعه بزرگراه ها محقق شد.
وی ادامه داد: در این راستا شاهد هستیم در حوزه شهرهای زیر پوشش این اداره کل از سال ۸۴ تا سال ۱۴۰۰ تنها ۲۴۶ کیلومتر بزرگراه ساخته شده بود در حالیکه در سه سال اخیر از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ با هدف کمک به توسعه شتابان این خطه با رشد قابل توجه حدود ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه به همراه چهار پل بزرگ ساخته و به بهره برداری رسیده است.
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: همچنین به همت دولت سیزدهم نخستین ارتباط بزرگراهی بین شهرهای استان در مسیر زاهدان - نصرت آباد برقرار شد و تا پایان سالجاری نیز دومین شهر یعنی زابل - زاهدان به طور کامل به صورت بزرگراه به هم متصل خواهد شد.
وی اظهار کرد: همچنان در تداوم این حرکت در حال حاضر عملیات ساخت ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در محدوده شهرهای زیرپوشش این اداره کل در حال انجام است که تلاش می‌شود با وجود مشکلات متعدد از جمله بدهی‌های کلان به پیمانکاران تا پایان سال حدود ۸۰ کیلومتر آن به بهره برداری برسد.
اکبری تاکید کرد: یکی از حوزه‌هایی که توانسته در جذب اعتبارات ملی و وزارتخانه‌ای موفق باشد، دوبانده سازی مسیرهای ارتباطی سیستان و بلوچستان با اهتمام این اداره کل و با حمایت‌های مسوولان استانی و ملی است.
وی خاطر نشان کرد: از آنجایی که بندر چابهار به علت شرایط خوبی که نسبت به بندرعباس دارد و ارتباط با کشورهای اطراف یک مزیت خاص داشته و صاحبان بار و شرکت‌های حمل و نقل بین المللی حتما از کشور چین و هند کالاهایشان را به بندر چابهار منتقل خواهند کرد تبدیل هر چه سریعتر راه‌های استان به بزرگراه در کنار خط ریلی این مسیر سبب ایجاد بستر مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی منطقه خواهد شد.
مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: آماده‌سازی زیرساخت‌های حمل‌ و نقل زمینی در کنار سایر مسیرهای دریایی، ریلی و هوایی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دولتی کشورهای همجوار را بیشتر برای حضور در استان تشویق می‌کند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور دو اداره کل راه و شهرسازی در شمال و جنوب به مرکزیت زاهدان و ایرانشهر دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha