استاد دانشگاه: تخریب ممنوع/ نسبت به سرنوشت کشور بی‌تفاوت نباشیم

بجنورد-ایرنا- عضو هیات علمی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه بجنورد گفت: نامزدها از از تخریب یکدیگر پرهیز کنند و تنها روایت درست از عملکردها در دوران مدیریتی و ارایه برنامه های واقع بینانه به مردم را در دستور کار قرار دهند.

رئوف رحیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تبیین قوت ها با تاکید کارآمدی، سیاست‌ها و برنامه‌های انتخاباتی مشوق مشارکت حداکثری مردم به ویژه دانشگاهیان در انتخابات پیش‌رو است.

وی در خصوص راهکارهای افزایش مشارکت انتخابات اظهار کرد: نامزدها باید شور انتخاباتی را در تمامی استان ها رقابتی کنند که این مهم نیز با مناظره ها و تبیین برنامه ها عملیاتی خواهد شد و همچنین آنان باید مسایل و مشکلات مردم را در مناظره ها مطرح کنند و راهکار های عملی و برنامه های خود را در این خصوص ارایه دهند تا مردم در جریان برنامه های آنان قرار گیرند.

تزریق ناامیدی ممنوع

رحیمی تصریح کرد: اکنون شرایط کشور با توجه به مسایل و مشکلات اقتصادی حساس است نامزد ها و طرفداران آنان نباید با سخنانی ناامیدی را در جامعه پراکنده کنند که این امر خود باعث کاهش مشارکت مردم در انتخابات خواهد شد.

وی گفت: بعضا برخی از هوادران و طرفداران نامزد ها برای جمع آوری رای همدیگر را تخریب خواهند کرد که چنین حرکاتی به ضرر کشور است.

استادیار دانشگاه بجنورد خاطرنشان کرد: رییس جمهور بودن کاری بسیار سخت است مردم افرادی را باید انتخاب کنند که همچون شهید جمهور فردی خستگی ناپذیر و پر تلاش و دغدغه مند رفع مشکلات مردمان مناطق محروم باشد.

وی تصریح کرد: اکنون شرایط کشور در خصوص تحریم ها بسیار سخت است باید فردی را انتخاب کنیم که حقانیت ایران را در جوامع بین المللی بدون خسارت بگیرد و نامزدها باید برنامه های خود را برای مردم مطرح کنند تا آنان تصمیم گیری درست برای انتخاب اصلح داشته باشند.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: انتخابات پرشور و رییس جمهور در تمام دنیا با رای بالا باعث آبرو و قدرت خواهد شد چرا که مردم پشتوانه کشور هستند.

تقویت وحدت مردمی

رحیمی بر تقویت وحدت و یکپارچگی مردم برای انتخابات تاکید کرد و افزود: مردم باید احساس کنند که رای آنان در سرنوشت کشور تاثیر گذار است، نامزدها و طرفداران آنان نباید با سخنان کذب باعث ناامیدی مردم نسبت به رای آنان باشند.

وی افزود: به دلیل مسایل و مشکلات معیشتی و اقتصادی نباید مردم نسبت به رای دادن بی اهمیت باشند چرا که باید از بین این افراد گزینه اصلح تر را انتخاب کنند، همه نامزد ها در دوران گذشته در پست های مدیریت بوده اند اکنون باید به عملکرد و کارنامه آنان توجه بیشتری کنند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: بی تفاوتی نسبت به انتخاب رییس جمهور هیچ مشکلی از کشور را حل نخواهد کرد اکنون از اقشا ر مختلف جامعه می خواهم که انتخاب را رها نکنند بلکه فردی پاک دست، متخصص و دلسوز را برای کشور انتخاب کنند.

وی گفت: گشایش های بین المللی و رفع تحریم ها اکنون از مهم ترین خواسته های مردم است که رییس جمهور آینده باید برنامه ای در این خصوص داشته باشد و بدون چالش نقطه نظرات خود را برای رفع تحریم های ظالمانه به دنیا اعلام کند.

تبلیغات منفی ممنوع

رحیمی در بخش دیگری از سخنانش به تبلیغات منفی نیز اشاره کرد و افزود: مردم باید سابقه افرادی که در فضای مجازی تبلیغات منفی دارند نگاه کنند، چه طور این افراد هیچ قدم حتی گام کوچکی برای رفع حتی یک مشکل از روی دوش جامعه برنداشته اند اما اکنون دلسوز مردم شده اند؟

وی تصریح کرد: اکنون مردم آگاه هستند و فشارهای افکار عمومی نیز تاثیر در آنان نخواهد داشت.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: آنگاه که بعد از انتخابات همه اقشار مردم خوشحال باشند دولت در دنیا از اقتدار برخوردار خواهد شد و همچنین پشتوانه ای مردمی دارد.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور ایران جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. در این دوره مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و مسعود پزشکیان برای جایگاه ریاست‌جمهوری رقابت می‌کنند.

رئیس‌جمهور پیشین ایران، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ بعد از افتتاح سد قیزقلعه سی در منطقه خداآفرین آذربایجانش رقی در سانحهٔ سقوط بالگرد به شهادت رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha