۲ تیر ۱۴۰۳، ۹:۱۱
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85516054
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی ۳۲ درصد افزایش یافت

بیرجند - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی گفت: ۱۱ هزار و ۵۱ تن گندم از کشاورزان استان در سال جاری خرید تضمینی شده‌ که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۲ درصد رشد داشته است.

میثم پیشدادیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خرید تضمینی گندم ابتدای خرداد امسال از شهرستان نهبندان شروع شد و ارزش گندم خریداری شده از کشاورزان، هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال بوده که تاکنون به حساب آنان واریز نشده‌ است.

وی بیان کرد: پیگیری و تلاش‌ها برای واریز مطالبات کشاورزان توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی و سازمان جهاد کشاورزی استان در حال انجام است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی گفت: این مقدار گندم با ۲ هزار و ۶۶۲ محموله از ۲ هزار و ۵۴۳ کشاورز خریداری شده‌ و بیشترین گندم متعلق به شهرستان بشرویه است.

وی افزود: ۱۷ مرکز ویژه خرید گندم برای تسهیل در خرید محصول کشاورزان آماده تحویل گرفتن دسترنج گندم‌کاران استان است.

پیشدادیان اظهار کرد: از این تعداد ۱۵ خرید مباشر و ۲ مرکز خرید ملکی از ابتدای خرداد تا نیمه شهریور ماه نسبت به تحویل گندم مازاد بر نیاز کشاورزان اقدام می‌کنند.

وی گفت: قیمت خرید هر کیلوگرم گندم معمولی در سال جاری ۱۷۵ هزار ریال و گندم دروم ۱۸۰ هزار ریال است که توسط شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی تعیین شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha