دومین نشان عالی دانش دانشگاه تهران، به ۱۱ چهره علمی اعطا می‌شود

تهران- ایرنا- دومین دوره اعطای نشان عالی دانش دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران برای تقدیر از دستاوردهای علمی ۱۱ استاد و چهره تأثیرگذار در ۶ گروه تخصصی، برگزار می‌شود.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از دانشگاه تهران، دبیر نشان عالی دانش دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعلام این خبر گفت: نشان عالی دانش دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران به ۱۱ استاد دارای مرجعیت علمی در حوزه‌های علوم اجتماعی و رفتاری، علوم انسانی و هنر، کشاورزی و دامپزشکی، فنی و مهندسی، علوم پایه و پزشکی و سلامت اعطا می‌شود.

رضا پورحسین، افزود: شورای علمی نشان عالی دانش متشکل از اساتید بنام حوزه‌های علمی مختلف از دانشگاه‌های سراسر کشور، در جلسات متعدد حضوری و مجازی پرونده های بیش از ۱۷۰ چهره علمی معرفی‌شده از سوی مراکز علمی کشور را بررسی کردند. منتخبان دومین دوره نیز همانند اولین دوره اعطای نشان عالی دانش دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران، از دانشگاه‌های مختلف کشور انتخاب شدند.

وی ادامه داد:۱۱ ضابطه (مولفه) برای بررسی پرونده علمی و حرفه‌ای اساتید معرفی شده به دومین دوره اعطای نشان عالی دانش، مطرح بود؛ داشتن اثر نوآورانه علمی و پژوهشی در سطح ملی و بین‌المللی در مرزهای دانش، تأثیرگذاری اجتماعی، داشتن اثر نوآورانه علمی پژوهشی در سطح ملی و بین‌المللی و ایجاد موج نو، داشتن جایزه بزرگ بین‌المللی در زمینه‌های علمی و پژوهشی در رشته تخصصی استاد منتخب و داشتن شهرت ملی و جهانی در تخصص خود.

داشتن اثر علمی و پژوهشی در جهت تحقق اهداف علوم انسانی، داشتن آثاری جهت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، کارآفرینی در سطح ملی شاگردپروری و هدایتگری علمی و به گونه‌ای که دانشجویانی از سوی استاد به عضویت هیأت‌علمی در آیند، شخصیت متین، رشدیافته و دارای تراز علمی و همسو با نظام جمهوری اسلامی از دیگر ضوابط این نشان است.

دومین نشان عالی دانش دانشگاه تهران، به ۱۱ چهره علمی اعطا می‌شود

دبیر نشان عالی دانش دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کرد: در آئین دومین دوره اعطای نشان عالی دانش، یک مستند دوونیم‌دقیقه‌ای از هر یک از منتخبان پخش می‌شود، سپس نشان عالی دانش از سوی رئیس دانشگاه تهران و رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و لوح خطاطی تذهیب شده به همراه جوایز ارزنده به منتخبان اعطا می‌شود.

اجرای سه قطعه درباره ایران به هنرمندی محمد معتمدی و سخنرانی شخصیت‌های علمی و فرهنگی حاضر در آئین از دیگر بخش‌های این رویداد است که همزمان با بزرگداشت یک هزار و هفتصد و پنجاه و هفتمین سالگرد سنت آموزش عالی در ایران از ساعت ۹ صبح روز دوشنبه (۴ تیر ماه ۱۴۰۳) در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، نخستین نشان عالی دانش ایران در آئینی همزمان با سالروز تاسیس دانشگاه تهران ۹ خرداد ۱۴۰۲ به ۱۲ چهره برجسته علمی کشور در حوزه‌های مختلف دانشی اعطا شد. استادان دکتر اعظم ایرجی زاد، دکتر عباس بازرگان، دکتر احمدرضا دهپور، استاد علی‌اکبر رشاد، دکتر عباسعلی زالی، دکتر حسین صفایی، دکتر سید کاظم علوی‌پناه، دکتر محمود فتوحی فیروزآباد، دکتر اردشیر قوام‌زاده، دکتر محمدمهدی کیانی، دکتر محمود مهرداد شکریه و دکتر محمدحسین نصر اصفهانی مفتخر به دریافت نخستین نشان عالی دانش کشور شدند.

نشان عالی دانش یک نشان ویژه و مشترک بین دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران است که به صورت سالانه در ۶ گروه و شاخه علمی به دانشمندان و اساتید ایرانی و غیرایرانی دارای مرجعیت علمی که با پژوهشگران ایرانی و مراکز و نهادهای علمی ایران همکاری مؤثر دارند، اعطا می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha