۱۰ طرح سلامت محور در زنجان افتتاح شد

۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۱۳
کد خبر: 85516073
۱۰ طرح سلامت محور در زنجان افتتاح شد

زنجان -ایرنا - ۱۰ طرح سلامت‌ محور در استان زنجان روز شنبه از طریق ارتباط ویدیوکنفرانسی با محمد مخبر سرپرست نهاد ریاست جمهوری و با حضور یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، برای افتتاح این طرح ها حدود پنج هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

پارک علم و فناوری با کاربری پژوهشی به مساحت ۸۰۰ متر مربع و با ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار از جمله این طرحها بود.

بخش تخصصی سوانح سوختگی بیمارستان آیت الله موسوی زنجان با مساحت ۶ هزار و ۷۸۸ متر مربع در چهار طبقه احداث شده و دارای ۲۸ تخت بستری سوختگی، هفت تخت مراقبت‌های ویژه سوختگی و هفت تخت بستری اورژانس است که امروز افتتاح شد.

طبقه همکف این بخش شامل اورژانس، اتاق عمل سرپایی، بخش مراقبت های ویژه و اتاق‌های شستشو، طبقه زیرزمین شامل اتاق‌های عمل و بازیابی و تجهیزات پزشکی شامل رادیوگرافی و ونتیلاتور و طبقات اول و دوم شامل بخش‌های بستری است.

بخش تخصصی سوانح سوختگی با آخرین استانداردهای روز دنیا طراحی و احداث شده و مجهز به اتاق‌های ایزوله فشار منفی جهت جلوگیری از انتشار آلودگی است.

دستگاه سی‌تی‌ آنژیوگرافی پیشرفته ۲۵۶ اسلایس بیمارستان آیت‌الله موسوی با ۱۱۰ متر زیربنا برای اولین بار در زنجان با فناوری بالا جهت تشخیص بیماری‌های قلبی- عروقی و نارسایی‌های قلبی از دیگر طرح های بهداشتی استان بود که به بهره برداری رسید.

۲ واحد خوابگاه متاهلی جمعا به مساحت سه هزار و ۱۶۸ مترمربع با ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار از دیگر طرح ها بود که افتتاح شد و در اختیار دانشجویان متاهل دارای فرزند قرار خواهد گرفت.

مرکز جامع سلامت شهری شماره یک زنجان با یک هزار و ۲۹۶ مترمربع زیربنا، ۱۷ هزار و ۱۸۲ نفر جمعیت تحت پوشش و ۲۶ نیروی شاغل، خانه بهداشت روستای مامالان شهرستان طارم با ۲۳۰ مترمربع عرصه و ۷۶ متر مربع زیربنا در یک طبقه و ۴۷۲ نفر جمعیت تحت پوشش، خانه بهداشت روستای بهستان شهرستان ماهنشان با ۱۷۸ متر مربع مساحت و ۷۶ متر مربع زیربنا، در یک طبقه با ۴۹۷ نفر جمعیت تحت پوشش از دیگر طرح های افتتاحی امروز بود.

همچنین بخش دیالیز مرکز جامع سلامت دندی ماهنشان با ۸۰ مترمربع زیربنا با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال و پایگاه فوریت‌های پزشکی شهرستان سلطانیه با ۱۲۵ متر زیربنا با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

در این آئین به صورت همزمان ۶۷۸ پروژه حوزه سلامت در سراسر کشور با حضور محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری و بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور به بهره برداری رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha