۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۴۸
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85516208
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۰ پرونده قضایی در بجستان خراسان رضوی منجر به سازش شد

گناباد- ایرنا- رییس حوزه قضایی بجستان گفت: ۹۰ پرونده قضایی در یک سال گذشته در این شهرستان منجر به صلح و سازش شد.

حسین یعقوب زاده روز شنبه به مناسبت هفته قوه قضاییه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۶٠ پرونده حقوقی و ٣٠ پرونده کیفری منجر به صلح و سازش شده است.

وی ادامه داد: مجموعه قضایی بجستان با ۲ قاضی بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ پرونده را در یک سال گذشته رسیدگی کرده که از این تعداد ۹۰ پرونده منجر به صلح و سازش شده است.

رییس حوزه قضایی بجستان تشکیل هزار و ۷۳۸ پرونده تخلف مربوط به موتورسیکلت سواران در جاده ها و مناطق شهری بجستان در یک سال قبل را یادآور شد و گفت: به تازگی موتور ، موتورسیکلت‌ران‌های هنجارشکن توقیف می شود و تا پایان اخذ گواهینامه راکبان آنها به پارکینگ منتقل می شود.

یعقوب زاده افزود: از مجموع ۷۹ پرونده طلاق ثبت شده در بجستان طی یک سال قبل ۶۵ مورد به درخواست زوجه و ۱۴ پرونده به درخواست زوج ثبت شده است.

وی از والدین خواست که از ازدواج زود هنگام فرزندانشان که آمادگی ازدواج ندارند،‌ خودداری کنند تا شاهد کاهش معضل طلاق باشیم.

او با اشاره به راه‌اندازی پزشکی قانونی بجستان در شهریور ماه امسال گفت: یک نفر پزشک قانونی در حال گذراندن دوره های لازم است و بعد از ایجاد بسترهای لازم پزشکی قانونی این شهرستان فعالیت خود را آغاز می کند.

اول تا هفتم تیرماه به عنوان هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.

مرکز شهرستان بجستان در فاصله ۲۷۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha