۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۴۴
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85516303
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

امدادگران فلسطینی در نبود حمایت جهانی هدف اشغالگران قرار می‌گیرند

تهران- ایرنا- جمعیت هلال احمر فلسطین اعلام کرد که کوچ گسترده ساکنان نوار غزه باری مضاعف بر دوش این نهاد امدادرسان است و این در حالی است که کارکنان آن در معرض بازداشت و حمله رژیم صهیونیستی بدون هیچ چتر حمایتی بین المللی قرار دارند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شهاب، جمعیت هلال احمر فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد: اشغالگران به شکل گسترده مناطقی که امن اعلام کرده اند را در منطقه «المواصی» در شهر «خان یونس و «رفح» در جنوب نوار غزه هدف قرار می دهند.

در بیانیه جمعیت هلال احمر فلسطین آمده است: کوچ گسترده ساکنان به باری بر روی خدمات دهی پزشکی تبدیل شده و این همزمان با تداوم بسته بودن گذرگاه رفح است. برای خدمات رسانی بهداشتی در نوار غزه باید آتش بس برقرار و گذرگاه ها باز شود. کادر ما در معرض بازداشت و حمله بدون هیچ چتر حمایتی بین المللی قرار دارند.

از سوی دیگر، دفتر اطلاع رسانی فلسطین در نوار غزه زنگ خطر گرسنگی را در این منطقه به صدا درآورد.

دفتر اطلاع رسانی فلسطین در نوار غزه بیان کرد: گرسنگی در شهر غزه و شمال نوار غزه به شکل سریع در راه است. کالایی در شهر غزه و شمال این منطقه نیست، مردم به خوردن گیاهان روی آورده اند. از جامعه جهانی می خواهیم که اشغالگران را مجبور به گشودن گذرگاه ها برای ارسال کمک ها کنند.

از سوی دیگر منابع بیمارستانی در نوار غزه اعلام کردند که کالاهای اساسی به ویژه شیر خشک کودکان به شمال غزه وارد نشده است.

همزمان منابع فلسطینی اعلام کردند که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی شمال اردوگاه «النصیرات» در مرکز نوار غزه را هدف قرار داد.

این در حالی است که براساس آمار روز پنجشنبه (۳۱ خردادماه)، شمار شهدای حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه از ۱۵ مهرماه تاکنون به ۳۷ هزار و ۴۳۱ نفر رسیده است. بر اساس این گزارش، در این حملات تا روز پنجشنبه نیز ۸۵ هزار و ۶۵۳ نفر دیگر مجروح شدند که طبیعتا این آمار بازهم فراتر رفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha