۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۳۴
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85516309
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمایشگاه تخصصی نقاشی‌خط در اردستان افتتاح شد

کاشان - ایرنا - نمایشگاه تخصصی «نقاشی‌خط، کالیگرافی و خوشنویسی» روز شنبه در نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان افتتاح شد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان در مراسم افتتاح این نمایشگاه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این نمایشگاه با نمایش ۵۰ تابلو از آثار استاد احسان شافعی از امروز کار خود را آغاز کرد و تا پنجشنبه هفتم تیر برپاست.

رضوان امامدادی افزود: کالیگرافی نوع خاصی از نوشتن است که در آن خط ها باهم تلاقی پیدا می‌کنند و در حقیقت نوعی ترکیب‌بندی خط است.

وی با بیان اینکه نقاشی‌خط گونه‌ای متفاوت از کالیگرافی است، ادامه داد: خوشنویسی و حروف‌نگاری(تایپوگرافی) نیز مجزا از هنر کالیگرافی شناخته می‌شود.

امامدادی گفت: نوشته‌ها در کالیگرافی بدون در نظر گرفتن معنی و مفهوم خاص نوشتاری است و بیشتر از حیث زیبایی و حس درونی هنرمند مورد توجه واقع می شود در واقع در این هنر از فرم و شکل بعضی از حروف و حرکات، اثری خلق می‌شود که حس آرامش و رهایی به دنبال دارد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان اضافه کرد: این هنر برای هنرمند خالق اثر و بیننده، به‌دور از چهارچوب‌های رایج در هنر خوشنویسی و بدون محدودیت در یک قالب خاص، زیبا و منحصر به فرد است.

این نمایشگاه صبح از ساعت ۹ تا ۱۳ و عصر از ساعت ۱۷ تا ۲۰ برپاست.

شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha