رییس ستاد زاکانی در اصفهان: مبارزه فراجناحی با فساد، ویژگی‌ بارز کاندیدای ماست

اصفهان- ایرنا- رییس ستاد انتخاباتی علیرضا زاکانی در اصفهان گفت: مبارزه فراجناحی با تخلف و فساد از جایگاه نظارتی در مجلس یا بعنوان یک فرد، از ویژگی‌های بارز کارنامه آقای زاکانی در راستای تحقق مطالبات مردم خواستار مبارزه با فساد است.

علی صالحی روز شنبه در نشست خبری ستاد انتخاباتی علیرضا زاکانی از نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در مجتمع مطبوعاتی اصفهان افزود: در مبارزه با مسائلی مثل فساد، رانت، تعارض منافع و تبعیض، کارنامه روشن آقای زاکانی با هیچ نامزد دیگری در این دوره از رقابت‌های انتخاب ریاست جمهوری قابل مقایسه نیست.

وی اظهار داشت: ما در شرایطی هستیم که مبارزه با فساد، فعالیت در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی باید مبتنی بر سه فاکتور اساسی یعنی کارنامه، اشراف و برنامه باشد و نامزدهای ریاست جمهوری را از این جنبه‌ها ارزیابی کنیم.

صالحی افزود: نکته اول این است که همه نامزدها از جمله زاکانی به مدت ۴۵ سال در مسوولیت‌های مختلف کشور جایگاه‌های متفاوتی و عملکردهایی گوناگونی داشته اند.

وی ادامه داد: قبل از ارزیابی وعده‌ها و برنامه‌های نامزدها باید به کارنامه گذشته آنها رجوع کنیم و ببینیم در بزنگاه‌ها و نسبت به‌ مطالبات مردم چه واکنش‌هایی داشته و بعنوان مثال آیا از سابقه مبارزه با فساد و دانه درشت‌ها برخوردار بوده یا در اطرافش چنین افرادی حضور داشته‌ یا نه و در مقابل چنین مسائلی چه مواضعی اختیار کرده‌ است.

رییس ستاد انتخاباتی زاکانی در اصفهان گفت: باید بسنجیم که کاندیدای ریاست جمهوری در حوزه های اساسی از جمله اقتصاد، مبارزه با فساد و پایبندی به گفتمان انقلاب و توجه به مسائل اصلی مردم کوچه و بازار، به مسائل مبتلابه جامعه توجه دارد یا نه.

وی افزود: امروز آقای زاکانی در نقطه‌ای قرار دارد که عملکرد ۱۴ ساله اش در مجلس شورای اسلامی و مرکز پژوهش‌های آن نشان می‌دهد که در حوزه نظارت، قانونگذاری و برنامه‌ریزی، عملکرد و سابقه‌ای طولانی دارد که توام با نقاط مثبت در حوزه‌های مختلف است.

صالحی اظهار داشت: همچنین در حوزه مسائل اقتصادی، خدمت ۳۳ ماهه زاکانی در شهرداری تهران در شرایط اقتصادی سخت امروز کشور و فعالیت‌هایی صورت گرفته در حوزه مسکن(کلید خوردن ساخت بیش از ۲۰۰ هزار مسکن) با همکاری دولت شهید رئیسی و ورود به عرصه‌های خاص همچون خودروهای برقی، از جمله موارد روشنِ کارنامه اوست که نشان می‌دهد برای مطالبات اولویت‌ دار مردم، اقدامات موثری انجام داده است.

وی با تاکید بر اهمیت معیار کارنامه افراد با اولویت اقتصاد و مبارزه با فساد، به ضرورت اشرافیت داشتن نامزدها در نیازهای کشور نیز اشاره کرد و گفت: زاکانی به چند دلیل از جمله حضور در هیات دولت بعنوان شهردار، دستیاری رئیس جمهور در حوزه آسیب‌های اجتماعی و مدیریت شهر تهران بعنوان نمونک(ماکتی) قابل تامل از فضای کلی کشور از این اشرافیت برخوردار است.

وی افزود: بعضی از نامزدهای ریاست جمهوری از لحاظ اشرافیت به موضوعات کشور از این فضا دور هستند یا فاصله زیادی با آن دارند، اینکه ما چیزی را از فاصله دور ببینیم تا اینکه در بطن آن باشیم، بسیار تفاوت دارد.

رییس ستاد انتخابات زاکانی در اصفهان ادامه داد: باید به برنامه و بُرش عملیاتی نامزدها با عدد و رقم اصالت بدهیم نه به ردیف کردن مشکلات در حوزه زنان، فرهنگ، اقتصاد و اجتماع.

صالحی افزود: سوگواری کردن در این موارد، ما را به جایی نخواهد رساند بلکه آنچه به ما کمک می‌کند تا پیش برویم این است که بین مشکلات و برنامه‌ها تطبیق ایجاد کنیم.

وی اظهار داشت: زاکانی در حوزه اقتصاد و مسکن با توجه به وقوف به مسائل و آگاهی از ظرفیت‌های تولید مسکن و مشکلات ۳۷ درصد از جمعیت ایران در این زمینه، تجربه حذف واسطه‌ها در کلانشهر تهران و در حوزه سلامت ارائه بسته حمایت از ۷۰ درصد از جمعیت کشور و رایگان کردن درمان بسیاری از اقشار و همچنین پیشنهاد بسته ویژه‌ در حوزه یارانه انرژی(بسته اعتبار طلا)، هم به اولویت‌های مردم ما مُشرف است و هم برنامه عملیاتی در این زمینه‌ها دارد که در هشت فصل اعلام شده است.

به گزارش ایرنا، سه هزار و ۱۶۹ شعبه اخذ رأی بر اساس مصوبات هیأت‌های اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در استان اصفهان بپیش‌بینی شده است.

در پی شهادت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رییسی و همراهان ایشان، بر اساس اصل یکصد و سی و یکم قانون اساسی و مواد ۳۸ و ۳۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری و تبصره‌های ذیل آنها، ستاد انتخابات کشور برای برگزاری چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، کار خود را آغاز کرده است.

طبق اعلام وزارت کشور، با مشخص شدن نامزدهای تایید صلاحیت شده ریاست جمهوری و آغاز فرایند تبلیغات، روز جمعه هشت تیر سال‌جاری، انتخابات برگزار و چهاردهمین رییس جمهور توسط مردم برگزیده خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha