۳۰۰ میلیارد ریال جهت ایمن سازی محور مواصلاتی اربعین در آذربایجان غربی هزینه شد

ارومیه - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: امسال ۳۰۰ میلیارد ریال برای تردد امن زوار اربعین در این استان هزینه شد.

به گزارش ایرنا ایرج دست نشان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: برای افزایش ایمنی در محورهای مواصلاتی استان برای اربعین سالجاری تاکنون اقداماتی از جمله ایجاد روشنایی نقطه ای در پنج محور سلطان آباد ارومیه، یزدیکان و ملاجنود خوی، هورابید و قبه پیرانشهر اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه فراهم کردن مسیری ایمن برای تردد زائرین اربعین از مهمترین اولویت های حوزه راهداری و حمل ونقل جاده ای استان است، اظهار کرد: طبق برنامه مقرر شده ۲ هزار کیلومتر خط کشی جاده ای با هدف ایمن سازی محورهای مواصلاتی استان برای اربعین امسال انجام شود.

دست نشان گفت: تاکنون ۶۰۰ کیلومتر خط کشی جاده ای محقق شده است و نصب چهار کیلومتر نیوجرسی، پنج کیلومتر تعمیر گاردریل، و ایمن سازی ۱۰ نقطه حادثه خیز استان از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی برای اربعین امسال است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همه توان و ظرفیت خود را برای خدمات رسانی بهتر به زائرین اربعین بکارگرفته است، گفت: شانه سازی، رفع افتادگی شانه، اصلاح شیروانی به طور ۲هزار کیلومتر، شستشوی هفت هزار تابلو و علائم، نصب ۲ هزار تابلو اخطاری انتظامی کامپوزیتی و ۱۰۰ مترمربع تابلو اطلاعاتی از دیگر اقدامات ایمنی، اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان برای اربعین سالجاری است.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی در دولت سیزدهم پذیرای جمع کثیری از زائران اربعین از کشورهای همجوار و داخل ایران است که به دلیل اب و هوای خنک همواره از این مسیر برای تردد استفاده می کنند.

در دولت سیزدهم زیرساختهای تردد امن برای این منظور فراهم شده است و سال گذشته بیش از 100 هزار زائر از این مرز تردد داشتند که پیش بینی می شود امسال این میزان سه تا پنج برابر افزایش پیدا کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha