۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۱۹
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85516614
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲ مسجد بین راهی خراسان شمالی نیاز به تعمیر دارد

بجنورد-ایرنا- مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی گفت: ۵۲ مسجد بین راهی در این استان وجود دارد که از این تعداد ۱۲ مسجد نیاز به تعمیر و مرمت دارد.

حجت الاسلام محمد خانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گلایه از خلف وعده اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در تعمیر و تجهیز سرویس های بهداشتی مساجد بین راهی افزود: تمامی مساجد بین راهی بدون هیچ گونه چشم داشتی و با کمک های مردمی به صورت ۲۴ ساعته به زائران و مسافران خدمات بهداشتی، پذیرایی و استراحت ارائه می دهند.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت رسیدگی به این مساجد اضافه کرد: استراحت رانندگان عبوری در این مساجد به کاهش تصادفات و جرائم کمک بزرگی می کند و باید اداره کل راهداری فضای مناسبی برای اسکان در نظر گیرد تا حوادث تلخ و ناگوار در این مسیر عبوری کاهش یابد.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی ادامه داد: هیچ گونه اعتباراتی برای تعمیر و مرمت این مساجد در ۲ سال اخیر تخصیص نیافته است، در صورتی که سال گذشته مساجد بین راهی استان در دهه آخر صفر میزبان ۵۲ هزار زائر بودند.

وی با بیان اینکه ماه محرم و صفر نزدیک است گفت: فضای هر مسجد میانگین ۳۰۰ مترمربع است که به خاطر عدم اعتبارات از داشتن امام جماعت محروم هستند.

به گفته وی آسیب های بسیاری در حوزه مساجد وجود دارد و با وجود ارائه خدمات زیاد، عدم تخصیص اعتبارات اکنون در تامین نیازهای اولیه با مشکل مواجه می باشیم.

خراسان شمالی دارای هزار و ۱۰۰ مسجد است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha