۳۱۴ کیلومتر از شبکه‌های آب چهارمحال و بختیاری اصلاح و بازسازی شد

شهرکرد-ایرنا- رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با توجه به توسعه زیرساختی در دولت سیزدهم گفت: در این مدت ۳۱۴ کیلومتر از شبکه‌های آب اصلاح، بازسازی و تعمیر شود.

به گزارش ایرنا، محمد کریمی شیاسی روز شنبه به مناسبت چله خدمت افزود:پارسال ۱۳۶ کیلومتر ، در سال ۱۴۰۱ نیز ۱۲۸ کیلومتر و در سال اول دولت سیزدهم ۵۰ کیلومتر از شبکه های توزیع آب آشامیدنی را اصلاح و باز سازی شد.

وی افزود: در راستای افزایش کمی و کیفی آب شرب، پاسخگویی به درخواست‌های مکرر مردم و جلوگیری از هدر رفت آب، شرکت آبفا نسبت به انجام این مهم با حمایتهای دولت شهید رئیسی بهسازی و نوسازی شبمه آبرسانی را آغاز کرد.

کریمی با اشاره به دیگر اقدامات شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری در دولت سیزدهم گفت: در این مدت اجرای شبکه و خط فاضلاب به طول ۱۲۱ کیلومتر انجام شد و ۳۸ حلقه چاه حفر و ۱۸ حلقه چاه تجهیز شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای۱۱۰ کیلومتر خطوط انتقال آب،
توسعه ۱۱۲ کیلومتر شبکه توزیع آب، اصلاح و باز سازی ۳۱۴ کیلومتر شبکه توزیع آب شرب انجام شد.
کریمی یادآور شد: در دولت سیزدهمی ۲۶ هزار و ۵۳۱ فقره انشعاب آب و ۱۷ هزار و ۹۵۱ فقره انشعاب فاضلاب از سوی وزارت نیرو در چهارمحال و بختیاری اجرایی شد.

به گفته وی، برای انجام این کارها را بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال (۲ هزار میلیارد تومان) هزینه و سرمایه‌گذاری انجام شده است.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

خشکسالی‌های اخیر از سال ۱۳۸۶ در چهارمحال و بختیاری آغاز شده و پیامدهای ناگواری بر منابع آب، محیط‌زیست و فعالیت‌های اقتصادی این استان به‌ویژه در بخش کشاورزی داشته است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت است و هم‌اینک همه شهرستان‌های این استان درگیر خشکسالی است.

هم‌اکنون ۹۷۸ هزار و ۴۶۳ نفر از مردم ۴۳ شهر و ۴۹۶ روستا در چهارمحال و بختیاری زیرپوشش شبکه آب‌رسانی قرار دارند که از این تعداد ۶۷۲ هزار و ۸۸۸ نفر جمعیت شهری و ۳۰۵ هزار و ۵۷۵ نفر جمعیت روستایی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha