استاندار کرمانشاه: اعضای کانون‌های مساجد به پرشور کردن انتخابات کمک کنند

کرمانشاه - ایرنا- استاندار کرمانشاه خطاب به اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گفت: اعضای کانون‌ها می‌توانند سهم زیادی در پرشور کردن انتخاباتی آگاهانه داشته باشند و همیار شهید رییسی باشند.

محمدطیب صحرایی روز شنبه در آیین افتتاح طرح ملی(مسجد کانون نشاط) ویژه اوقات فراقت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه بیان کرد: همه ما نسبت به سرنوشت جامعه موظفیم و هرکدام ما می توانیم در راه شهید رییسی قدم برداریم.

وی افزود: بچه های ما همانگونه که برای حفظ جان مردم و رعایت قوانین راهنمایی رانندگی همیار پلیس شدند الان هم می توانند همیار شهید رییسی باشند تا راه خدمت او تداوم یابد.

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: پیامبر ما مسجد را فقط به عنوان نمازخانه نمی دید بلکه مسجد پایگاه بسیاری از فعالیت های فرهنگی و سیاسی می تواند باشد.

صحرایی مسجد را ستون فقرات جامعه اسلامی دانست و افزود: باید تلاشمان روشن ماندن چراغ مساجد باشد و برای همین به مسجد محلات و روستاها باید اولویت بدهیم.

استاندار کرمانشاه بر لزوم ساخت مسجد نیز اشاره کرد و گفت: در جاهایی که مسجد نداریم باید به مسجد سازی کمک کنیم و حتی می توان مسجدهای ۱۰۰ متری ساخت که منشاء نورانیت و تحول فکری معنوی افراد باشند.

صحرایی تصریح کرد: مساجد باید در ابعادی ساخته شوند که مردم توان پشتیبانی ساخت آن را داشته باشند.

وی همچنین گفت: در برنامه ریزی برای اجرای برنامه های مساجد باید نیازهای استان و محیط زندگی در اولویت باشد.

صحرایی بیکاری را اصلی ترین آسیب استان کرمانشاه برشمرد و گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند در تقویت فرهنگ کار به خصوص کار دسته جمعی و مهارت آموزی فعال باشند.

در این جلسه حجت الاسلام جواد جلالی مدیر هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه نیز گفت: ما ۶۰۰ کانون اسمی داریم که بسیاری از آنها از ایام کرونا به بعد به اغما رفته اند و هنوز هم خوشان را بازیابی نکرده اند.

وی با اشاره به آغاز طرح ملی (مسجد کانون نشاط) بیان کرد: در سنگر مساجد شروع به فعالیت برنامه های تابستانی کرده ایم تا اوقات فراقت جوانان با برنامه های متنوع پر شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha