۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۷:۲۹
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85516831
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

دو نماینده لبنانی: تا زمان توقف تجاوزات، مقاومت به حمایت از غزه ادامه خواهد داد
حسین الحاج حسن

تهران- ایرنا- دو عضو فراکسیون حزب‌الله در پارلمان لبنان امروز (شنبه) بر تداوم حمایت مقاومت اسلامی این کشور از اهالی غزه تا زمان توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به این باریکه تاکید کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از سایت النشره، «حسین الحاج حسن» از اعضای فراکسیون «وفاداری به مقاومت» در پارلمان لبنان در این باره تاکید کرد: تا زمانی که تجاوزات علیه غزه ادامه داشته باشد، مقاومت در لبنان به حمایت از مردم مظلوم غزه و مقاومت شجاع و شرافتمندانه آن ادامه خواهد داد.

وی تاکید کرد: هر زمان که میدان به آن نیاز داشته باشد و هر زمان که شرایط اقتضا کند، مقاومت لبنان پاسخ مناسبی به دشمن می‌دهد. این همان چیزی است که ما از هشتم اکتبر ۲۰۲۳ تا به امروز، چه در تعداد و نوع عملیات روزانه و چه در انتخاب اهداف و نوع سلاح‌های جدیدی که وارد نبرد شده‌اند، شاهد آن بوده‌ایم.

الحاج حسن افزود: تمامی تهدیدات سران دشمن در سطوح سیاسی و نظامی در کنار همه ابتکارات و پیشنهادات ارائه شده از سوی برخی نمایندگان آن به هیچ وجه نتوانست تصمیم مقاومت را تغییر دهد و قطعاً این موضع تا زمانی که تجاوزات علیه غزه ادامه دارد، تغییر نخواهد کرد.

در همین راستا، «حسن عزالدین» عضو دیگر فراکسیون وفاداری به مقاومت با اشاره به تلاش‌های آمریکا برای آرام کردن جبهه لبنان در حمایت از رژیم صهیونیستی و سفر اخیر «آموس هوکشتاین» مشاور ارشد «جو بایدن» رئیس جمهوری این کشور به بیروت، گفت: تمام فشارها و ارعاب‌هایی که بر لبنان اعمال می‌شود به‌منظور اعمال فشار بر مقاومت است. بدون حضور مقاومت، قدرت و حمایت آن از غزه هیچ‌کس به لبنان نمی‌آمد، زیرا می‌دانست این مقاومت بود که برای آن جایگاهی ایجاد کرد و در سطح منطقه نقشی برای آن قائل شد. ان‌شاءالله این نقش همچنان توسعه و گسترش خواهد یافت.

عزالدین افزود: هیات‌هایی که به لبنان می‌آیند و ابتکاراتی که مطرح می‌شود، صرفاً به خاطر حفظ امنیت اسرائیل است و ما در این راستا در معرض تهدیدها و وسوسه‌های مختلف قرار گرفتیم، اما سلاح‌های سنگین خود را به نفع آنچه در داخل لبنان می‌خواهیم، افزایش دادیم و پیشنهادهای آنها را رد کردیم.

به گزارش ایرنا، از ابتدای عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر۲۰۲۳ تاکنون، حزب‌الله و برخی از گروه‌های مقاومت فلسطین در جنوب لبنان، مواضع نظامیان اشغالگر و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله قرار داده‌اند.

هدف حزب‌الله لبنان از این عملیات، درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه بوده است.

این امر باعث ناامن شدن شمال فلسطین اشغالی برای شهرک نشینان صهیونیست و فرار آنها از این منطقه شده به همین دلیل بخش‌های گسترده‌ای از این منطقه خالی از سکنه شده است و صهیونیست‌های اسکان داده شده در شهرک‌های نزدیک مرز با لبنان اعلام کرده‌اند حتی پس از پایان جنگ، حاضر به بازگشت به این مناطق نیستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha