آغاز به‌کار باشگاه فراملیتی صدای انسانیت با عضویت بیش از ۵ هزار دانش‌آموز پیشتاز

تهران - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش‌آموزی کشور از تأسیس باشگاه فراملیتی صدای انسانیت خبر داد که بیش از پنج هزار دانش آموز در آن عضویت دارند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی اظهار کرد: این باشگاه به‌منظور ارتقای سطح آگاهی و جهان‌اندیشی نوجوانان توسط دانش‌آموزان پیشتاز سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی تأسیس شده است، رسالت اصلی باشگاه، برگزاری دوره‌های آموزشی است که دانش‌آموزان را با جبهه مقاومت آشنا کرده و آن‌ها را در راه قیام علیه استکبار و دفاع از مظلومان یاری می‌کند.

وی ادامه داد: روند برگزاری این دوره‌ها بدین صورت است که ابتدا یک دوره مقدماتی و مجازی برگزار می‌شود که طی آن تعداد زیادی از دانش‌آموزان شرکت می‌کنند. پس از اتمام دوره مقدماتی، براساس میزان تلاش و اهتمامی که دانش‌آموزان از خود نشان داده‌اند، گزینش انجام می‌شود. دانش‌آموزان منتخب پس از این مرحله، وارد عرصه کنشگری بین‌المللی در دفاع از جبهه مقاومت و مظلومان عالم می‌شوند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی اضافه کرد: «این باشگاه تأکید ویژه‌ای بر مساله فلسطین و مظلومیت آن دارد. دانش‌آموزان در باشگاه فراملیتی صدای انسانیت با تاریخچه و مسائل جاری فلسطین آشنا می‌شوند و آموزش‌های لازم برای تبیین حقوق مظلومان و مقابله با استکبار جهانی را دریافت می‌کنند. این تأکید به دلیل اهمیت و حساسیت ویژه مساله فلسطین در عرصه بین‌المللی است.


هدف باشگاه تربیت نسلی آگاه و متعهد است

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: علاوه بر مسائل جبهه مقاومت، باشگاه فراملیتی صدای انسانیت به دیگر مسائل جهانی و حمایت از حقوق مظلومان در سراسر جهان نیز توجه دارد. هدف غایی باشگاه، تربیت نسلی آگاه، مسئول و متعهد است که بتوانند در عرصه بین‌المللی نقشی مؤثر ایفا کنند و صدای انسانیت و عدالت را به گوش جهانیان برسانند.

حجت‌الاسلام پورثانی ابراز امیدواری کرد که با همکاری و همراهی تمامی دست‌اندرکاران و دانش‌آموزان، باشگاه فراملیتی صدای انسانیت به اهداف والای خود نائل شود و گامی مؤثر در راه حمایت از مظلومان و مقابله با استکبار جهانی برداشته شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش همچنین از خانواده‌ها و معلمان درخواست کرد که در این مسیر باشگاه را همراهی کرده و دانش‌آموزان را به شرکت در این برنامه‌ها، تشویق کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha