جشنواره بازی‌های بومی و محلی در شهرستان چوار ایلام برگزار شد

ایلام - ایرنا- جشنواره بازی‌های بومی و محلی (طناب‌کشی، کلاو روان و دال پلان) در بخش‌های مرکزی و بولی شهرستان چوار استان ایلام برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسابقات بخش مرکزی صبح روز شنبه در سالن ورزشی شهدای روستای آبزا و مسابقات بخش بولی نیز عصر روز شنبه در پشت مدرسه شهید کشوری این بخش برگزار شد.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان چوار در آیین افتتاحیه این مسابقات، اظهار کرد: اقدامات رییس جمهور شهید دستاوردهای بزرگی برای ورزش کشور و استان ایلام به ارمغان آورد.

طالب فرجی افزود: این اقدامات نه تنها در تاریخ به یادگار خواهد ماند بلکه به حرکت جامعه ورزش کشور به سوی پیشرفت و فتح قله های موفقیت شتاب بیشتری بخشیده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ورزشی نهفته در روستاهای استان ایلام ، تصریح کرد: در میان ساکنان مناطق روستایی استعدادهای بسیار خوبی وجود دارد که در صورت حمایت مطلوب می‌توانند به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کنند.

بخشدار بولی نیز در آبین افتتاح این جشنواره گفت: بازی های بومی و محلی بیانگر فرهنگ غنی و اصیل مردم، سرمایه فرهنگی و میراث معنوی است.

علی سیف اللهی با بیان اینکه عشایر ذخایر انقلاب و قشر وفادار به نظام جمهوری اسلامی هستند، افزود: در انتخابات هشتم تیرماه جامعه عشایری به مهاجمان بازی انتخابات تبدیل و برای انقلاب گل زنی می‌کنند، عشایر مناطق مختلف ایلام همواره با شرکت گسترده در پای صندوق های رای، حماسه حضور خود را در صحنه های مختلف به نمایش گذاشته اند.

به گزارش ایرنا، مسابقات نهایی این جشنواره دوشنبه چهارم تیرماه در زمین فوتبال شهدای شهر چوار برگزار و تیم های برتر به مسابقات استان راه خواهند یافت.

رویدادهای اجتماعی و فرهنگی لیگ بازی های بومی و محلی روستاییان استان ایلام در مقدماتی بخش ها، نیمه نهایی شهرستان و فینال مرکز استان با همکاری سازمان های مردم نهاد و گروه های جهادی در ۳۷۵ روستا با همکاری استانداری ایلام، سازمان امور اجتماعی کشور، فرمانداری ها، ادارات ورزش و هیأت ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی از ۲۶ خرداد تا ۲۶تیرماه برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha