استان مرکزی در دولت سیزدهم گام‌های خوبی در عرصه ورزش برداشت

اراک - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با اعلام اینکه این استان در دولت سیزدهم گام‌های بلند و خوبی در عرصه ورزش برداشت، گفت: با وجود اقدامات خوب صورت گرفته، هنوز جای حمایت صنایع استان مرکزی از بخش ورزش در بسیاری از جاها خالی است.

به گزارش ایرنا، بهنام نظری عصر شنبه در آیین تجلیل از هیات‌های ورزشی شهرستان اراک در سالن اجتماعات بیمارستان سینا، افزود: اراک یکی از شهرهای ناسالم است و باید برای توسعه ورزش و ارتقای سلامت مردم در این خطه بیش از پیش تلاش کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: ورزش در بُعد قهرمانی هزینه‌بر و وقت‌گیر است و ورزشکارانی که پرچم ایران را در آن سوی مرزها به اهتزاز در می‌آورند، باعث افتخارند.

نظری اظهار کرد: نیاز است حمایت همه جانبه از ورزشکاران در بُعد کار، رفاهیات و مسیر قهرمانی صورت گیرد.

وی گفت: با همه ظرفیتی که استان مرکزی در بخش‌های مختلف از جمله صنایع دارد، باید یک برنامه‌ریزی خوب برای استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: نامه‌ای به تمام شرکت‌ها ارسال شده که اجازه حمایت مالی به خارج از شهر اراک را ندارند و باید از لحاظ مالی هم پای کار باشند.

نظری گفت: امروز ورزش صنعت است و صنعت هم نیاز به ورود بنگاه‌های اقتصادی دارد، زیرا تامین تمام نیازها در توان دولت نیست.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی هم در ادامه این نشست گفت: قوت بدنی امری مقدس است، یعنی کسی که کار می‌کند و بدنش را قوت دهد در دین اسلام مقدس است.

حجت‌الاسلام مصطفی فرخی افزود: روح ورزش ایمان، خوبی‌ها، تقوا و ارزش‌ها است.

وی بیان کرد: امر به معروف یعنی اصلاح‌گری اجتماعی و به فکر مردم بودن و این مسوئولیت‌پذیری اجتماعی دستور خداوند است.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان اراک نیز در این آیین گفت: چهار زمین ورزشی سال گذشته در گوار، ساروق، امان آباد و کارچان و زمین رزمی مجموعه ورزشی پنجم مرداد این شهرستان افتتاح شد.

محسن اکبری افزود: بیش از ۶۰۰ مسابقه استانی و کشوری در سطح اراک برگزار شد و این شهرستان میزبان مسابقات و رویدادهای ورزشی متعددی بود.

وی بیان کرد: اعزام یک‌هزار نفر از ورزشکاران اراکی به مسابقات کشوری، حائز رتبه برتر شدن ۱۲۵ نفر در مسابقات کشوری و ۵۰ نفر در مسابقات بین‌المللی، مرمت سالن ۲ هزار نفری پنجم مرداد بعد از ۲۵ سال و واگذاری استخر پنجم مرداد به بخش خصوصی، از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال گذشته بود.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان اراک ادامه داد: بازدید از ۳۳۸ اماکن ورزشی، اخذ مجوز برای حدود ۳۰۰ باشگاه، افزایش اعتبارات عمرانی حدود ۱۲۰درصد، دعوت ۱۲۸ نفر از ورزشکاران به تیم‌های ملی و برگزاری حدود ۲ هزار و ۶۴۶ مسابقه در سطح شهرستان اراک و روستاها، بخش دیگری از توفیقات صورت گرفته است.

اکبری با بیان اینکه در اراک ۴۶ هزار ورزشکار سازمان یافته، یک‌هزار و ۲۲۵ مربی ورزشی فعال و یک‌هزار و ۵۸۵ داور فعال وجود دارد، گفت: ۱۲ تیم ورزشی شهرستان اراک در لیگ برتر، هفت تیم در لیگ دسته یک، ۶ تیم در لیگ دسته ۲ و ۴۷ هیات ورزشی وجود دارد که ۴۲ هیات آن فعال است.

وی یادآور شد: ۶ نشست ستاد ساماندهی امور جوانان و ۱۲ سمینار کنترل خشم نیز سال گذشته در شهرستان اراک برگزار شد.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان اراک افزود: حدود ۵۰ اماکن ورزشی در اراک وجود دارد که ۲۸ اماکن نیاز به تعمیرات ضروری دارند.

اکبری گفت: ظرفیت خوابگاه ورزشی اراک ۱۰۰ نفر است که نیاز است برای اخذ میزبانی‌های بیشتر، این ظرفیت به ۵۰۰ نفر برسد.

وی عنوان کرد: ایجاد یک سالن دو و میدانی سرپوشیده نیز در این شهرستان ضروری است.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان اراک ادامه داد: تجلیل از ورزشکاران این شهرستان از سال ۹۶ تاکنون برگزار نشده بود و اعتبارات ورزشی امسال نسبت به سنوات گذشته بی سابقه بود و حدود ۱۰ میلیارد ریال به هیات‌های ورزشی کمک شد.

در پایان این آیین از ۱۰۰ نفر از جامعه ورزشی و جوانان برتر شهرستان اراک با اهدای لوح و جایزه تقدیر به عمل آمد.

رونمایی از پوستر طرح ملی ورزش و مردم با هدف ساماندهی ورزش همگانی صبحگاهی و عصر گاهی ویژه استان مرکزی، از دیگر برنامه‌های این آیین بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha