تخصیص ۱۹هکتار زمین در شهر خمین برای توسعه پروژه نهضت ملی مسکن 

خمین - ایرنا - فرماندار خمین از شناسایی و تخصیص ۱۹ هکتار زمین در شهر خمین برای توسعه پروژه نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش ایرنا، حمید کمانکش عصر شنبه در آئین قرعه کشی و اولویت بندی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن شهرستان خمین افزود: در این میزان زمین تعداد ۸۵۴ واحد مسکن ساخته خواهد شد.

وی ادامه داد: بخشی از این زمین ها در قالب طرح گروه های ساخت به متقاضیان در گروه های چهار نفری ( ۳۰۰ متر مربع ) واگذار خواهد شد.

فرماندار خمین توضیح داد: رعایت سبک سنتی و اسلامی، جلوگیری از انبوه سازی و ارتقای وضعیت زندگی مردم از مزایای ساخت مسکن در این زمین ها است‌.

کمانکش، واگذاری ساخت و ساز به مردم و سلب تصدی گری دولت در این شیوه ساخت به دلیل حذف پیمانکاران و کاهش هزینه های جانبی ناشی از پیمانکاری ، هم زمان ساخت و هم هزینه ساخت را از دیگر مزایای این واحدهای مسکونی بیان کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه زمین های مورد واگذاری در نزدیک شهر قرار دارد تامین زیرساخت های لازم برای این زمین ها و اعطای امتیازات به متقاضیان نیز با سهولت بهتری انجام خواهد شد.

فرماندار شهرستان خمین گفت: اداره راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بعد از نهایی شدن لیست متقاضیان باید در اسرع وقت نسبت به آماده سازی ، قطعه بندی ، تعیین شرکای هر قطعه اقدام و زمین ها را به متقاضیان واگذار کنند تا متقاضیان نیز بتوانند در اسرع وقت کار ساخت و ساز را شروع کنند.

تخصیص ۱۹ هزار هکتار زمین در شهر خمین برای توسعه پروژه نهضت ملی مسکن 

کمانکش افزود: در این مرحله از قرعه کشی ، اولویت های یک تا ۵۳ مشمول دریافت واحدهای ساخته شده در فاز سوم اقدام ملی مسکن ( ۳۷۶ واحدی ) و از اولویت ۵۴ تا ۳۳۷ نیز مشمول دریافت زمین های ۳۰۰ متری در پروژه گروه های ساخت چهار نفری خواهند شد.

وی تصریح کرد : پیگیری های لازم برای تامین زمین مورد نیاز برای ساخت یا واگذاری زمین به منظور اولویت های بعدی تعیین شده نیز توسط دستگاه های اجرایی مرتبط در دست اقدام است و تمام تلاش بر این است در حداقل زمان ممکن به نتیجه برسد.

به گزارش ایرنا ،آئین قرعه کشی و اولویت بندی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان خمین با فرماندار، دادستان عمومی و انقلاب خمین ، سرپرست حوزه معاونت برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار ، معاون مسکن شهری اداره کل بیناد مسکن انقلاب اسلامی استان ، مدیر حراست اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ، روسای ادارات راه وشهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان و تعدادی از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در فرمانداری شهرستان خمین برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha