فیلم | برپایی نمایشگاه عکس تشییع شهید «رحمتی» در مراغه

مراغه- ایرنا- رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه گفت: در آستانه چهلم شهدای خدمت، نمایشگاه گروهی عکس از تشییع شهید «مالک رحمتی» استاندار فقید آذربایجان‌شرقی در گالری استاد «نیکخو»ی این شهرستان برپا شد.

«یوسف عبدی» عصر شنبه در حاشیه آغاز به کار این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا افزود: در این نمایشگاه ۴۰ اثر از ۱۵ عکاس که از آیین تشییع شهید رحمتی در مراغه عکاسی کرده بودند، به نمایش گذاشته شده است.

فیلم | برپایی نمایشگاه عکس تشییع شهید «رحمتی» در مراغه
از عکس‌های در معرض نمایش / گالری استاد نیکخو مراغه

به گفته وی این نمایشگاه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن سینمای جوانان و بسیج هنرمندان برپا شد و تا هفتم تیرماه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ پذیرای علاقه‌مندان است.

مسوول دفتر انجمن سینمای جوانان دفتر مراغه نیز بیان کرد: ۱۱۰ قطعه عکس از ۲۰ عکاس به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که تعداد ۴۰ قطعه عکس از ۱۵ عکاس برای نمایش انتخاب شد.

حسن توفیق افزود: «هادی رستمی‌آذر ورجوی»، «وحید فلاحی مطلق»، «علیرضا ناجیان»، «فرهاد محمدی»، «اشکان دارابی»، «نازیلا شکری»، «شقایق مهدوی‌نیا» و «مبینا اسدی دوست» از جمله عکاسانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار دارد.

وی اضافه کرد: همچنین در این نمایشگاه آثاری از «حسن توفیق»، «حسین احدی»، «رحیم جودت»، «رقیه صافی»، «غزال رهنما»، «رضا حبابی» و «رضا رحمتی» پذیرش شده است.

به گزارش ایرنا «مالک رحمتی» اول فروردین ۱۳۶۱ شمسی در مراغه متولد شد و آنگونه که «مهدی شکاری» از دوستانش به نقل از خود «مالک» نقل می‌کند، ایشان با مزاح راجع به تاریخ تولدش می‌گفت: «یکِ یک هستم».

وی که همراه با شهدای راه خدمت و بر اثر سانحه بالگرد رییس‌جمهور به درجه رفیع شهادت نایل آمد، با حضور چندصد هزار نفر از مردم ولایتمدار در مراغه تشییع و به خاک سپرده شد و حضور حماسی مردم در آیین تشییع وی برای همیشه در قاب دوربین عکاسان این دیار نقش بست.

شهید «رحمتی» اول بهمن ۱۴۰۲ با موافقت هیات دولت به سمت استانداری آذربایجان‌شرقی منصوب شد، و ۲ روز بعد، کارش را در حالی آغاز کرد که پیش از آن آیت‌الله شهید «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» نیز به عنوان نماینده ولی‌ فقیه در استان، حمایت قاطع خودش را از این جوان انقلابی و توانمند با صراحت اعلام کرده بود.

فیلم | برپایی نمایشگاه عکس تشییع شهید «رحمتی» در مراغه
عکس‌ در معرض نمایش/ گالری استاد نیکخو مراغه

وی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از دانشگاه امام صادق (ع) و دکتری تخصصی حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی بود و قبل از استانداری آذربایجان‌شرقی، در جایگاه معاون وزیر اقتصاد و رییس کل سازمان خصوصی‌سازی قرار داشت.

شهید «رحمتی» همچنین سوابق اجرایی دیگری چون قائم‌مقام آستان قدس، مدیرعامل سازمان اقتصادی رضوی، عضو هیات امنا و رییس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس، عضو هیات مدیره و قائم‌مقام مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر و مسئولیت در سطوح مدیریتی وزارت کشور و اتاق بازرگانی ایران را در کارنامه خود داشت.

فیلم | برپایی نمایشگاه عکس تشییع شهید «رحمتی» در مراغه
از عکس‌های در معرض نمایش / گالری استاد نیکخو مراغه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha