۳ تیر ۱۴۰۳، ۹:۲۹
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85517089
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

دانش‌آموز خبرنگار ملایری: هر یک رای ما حماسه‌ساز است+فیلم

همدان- ایرنا- دانش‌آموز خبرنگار پانا در ملایر معتقد است: اگر دانش‌آموزان با آگاهی، شناخت و بینش سیاسی به موضوع انتخابات، پای صندوق‌های رای حاضر شوند، می‌توانند در رقم زدن آینده خود و کشور سهیم باشند، چراکه هر یک رای ما حماسه‌ساز است.

به گزارش ایرنا؛ جوانان نه تنها در فضای مدارس و دانشگاه‌ها حضوری فعال و مؤثر دارند، بلکه در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی جامعه حضوری تعیین‌کننده داشته‌اند، آنان حضور در عرصه‌های مختلف اجتماعی و دخالت در تعیین سرنوشت کشور را حق خود می‌دانند و بیشترین نقش را در بسیاری از تصمیم‌گیری‌های مبتنی بر آرای مردم دارند.

این نسل در آینده بدنه اصلی نظام را به وجود خواهد آورد و به دلیل برخورداری از قدرت تحلیل و آگاهی به تحولات سیاسی، امید می‌رود که کشور را در جهت تحقق اهداف انقلاب بهتر کمک کند.

در کنار همه اقشار و افرادی که قصد حضور در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در هشتم تیرماه را دارند، اما افرادی هستند که افزون بر مشارکت، نقش جدیدی برای نظارت بر این مشارکت ملی ایفا خواهند کرد، دانش‌آموزان و رای‌اولی‌هایی که باید در گام دوم انقلاب به عنوان سکاندار اصلی در جامعه نقش‌آفرینی کنند.

«ملیسا رضیئی» دانش‌آموز خبرنگار ملایری است که به گفته مادرش از همان سنین کودکی سرشار از ذوق، انگیزه و اشتیاق برای فعالیت‌های اجتماعی بود و کنجکاوانه دنبال مسائل و موضوعات مختلف می‌رفت و از زمانی‌که وارد مدرسه شد، علاقه زیادی به پیگیری اخبار داشت.

دانش‌آموز ملایری: هر یک رای ما حماسه‌ساز است+فیلم

دشمن از یک بند انگشت ما می‌ترسد

این همان جرقه‌ای بود که در درون این دانش‌آموز موفق ملایری روشن شد و با نقش‌آفرینی در مسئولیت‌های اجتماعی در مدرسه و محل زندگی خود، وارد حرفه خبرنگاری شد و امروز به مرحله‌ای رسیده که قشر دانش‌آموز و هم سن و سالان خود را مکلف به تعیین سرنوشت خود می‌داند و به عنوان دانش‌آموز خبرنگار پانا، مشارکت مردم، جوانان و دانش‌آموزان رای اولی‌ را در انتخابات هشتم تیرماه تبیین می‌کند.

در همین رابطه دانش‌آموز خبرنگار پانا در گفت و گو با ایرنا، خبرنگاران را تجسم امانت، مسئولیت، تعهد، دلسوزی و وظیفه دانست و گفت: این قلم خبرنگار است که اندیشه را ثبت می‌کند و با توجه به این جایگاه مهم و اثرگذار، تصمیم گرفتم وارد حرفه خبرنگاری شوم و اهدافم را دنبال کنم.

«ملیسا رضیئی» افزود: خبرنگاران وجدان بیدار جهان و تصویرگر زمان خویش هستند، چراکه همواره در عمق جامعه زندگی می‌کنند و سلامت فکر و فرهنگ هر جامعه‌ای، مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی آنهاست.

او با توجه به اینکه هنوز ابتدای راه حرفه خبرنگاری است، موفقیت‌های زیادی را در این کار کسب کرده و شروع فعالیتش از باشگاه گویندگان و مجریان صدرا و سفیر رسانه آموزش و پرورش بود و در این مسیر خطیر، حمایت همه جانبه‌ خانواده‌ به ویژه مادرش را بزرگترین پشتوانه خود برای ادامه راه عنوان کرد.

این دانش‌آموز موفق ملایری که استعداد بالایی در حرفه مجری‌گری نیز دارد، ابراز امیدواری کرد: من یک دانش‌آموز هستم و تلاش می‌کنم خبرنگاری را به صورت حرفه‌ای ادامه دهم و بتوانم در کارم اثرگذار باشم و موفقیت‌های زیادی را کسب کنم و گره‌گشای مشکلات اجتماعی جامعه باشم.

ساختن آینده کشور، جز با رای دادن ممکن نیست

رضیئی ضمن دعوت از مردم به ویژه رای‌اولی‌ها و جوانان برای حضور و مشارکتی پرشور و گسترده در انتخابات ریاست جمهوری، تاکید کرد: این پیام را از حاج قاسم به مردم عزیز ایران و دانش‌آموزان مخابره می‌کنم: «پیروزی یعنی اینکه دشمن تا دندان مسلح، از یک بندانگشت ما مردم ایران می‌ترسد» و همین یک جمله برای حضور پرشور در انتخابات کافی است.

وی از همه رای اولی‌ها، جوانان، آینده‌سازان، مردم شهیدپرور ملایر و دانش‌آموز خبرنگاران درخواست کرد: طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب در انتخابات هشتم تیرماه که برای ما بسیار سرنوشت‌ساز است، شرکت کنند و رای خود را ثبت کنند، چراکه ثبت هر یک رای ما، حماسه‌ساز است.

دانش‌آموز خبرنگار پانا ادامه داد: به هم سن و سالان خودم و رای اولی‌ها می‌گویم رای دادن یک حق است و اگر قرار است تغییراتی ایجاد شود و ما بتوانیم در ساختن آینده خود سهیم باشیم، جز با رای دادن ممکن نیست.

رضیئی همچنین از مطالبات خود و هم سن و سالانش از رئیس جمهور آینده گفت، از اینکه جوانان امروز، آینده‌سازان کشور هستند و باید بستر و امکانات برای نقش‌آفرینی آنها مهیا باشد.

وی اظهار کرد: از رئیس جمهور آینده کشور سربلند ایران می‌خواهم از ظرفیت‌های نوجوانان و جوانان کشور استفاده کنند تا این قشر بتوانند موفقیت‌های بزرگی برای کشور کسب کنند و بهتر شناخته شوند، چراکه دیده شدن جوانان و نوجوانان برای آینده کشور بسیار اثرگذار و راهبردی است.

دانش‌آموز ملایری: هر یک رای ما حماسه‌ساز است+فیلم

از رئیس جمهور می‌خواهم از ظرفیت‌های جوانان و نوجوانان استفاده شود

دانش‌آموز خبرنگار پانا با بیان اینکه دیده شدن جوانان و نوجوانان و حمایت از آنها، انگیزه بیشتری برای ادامه راه به این قشر می‌دهد، گفت: تحقق این امر در گرو حضور در پای صندوق‌های رای و انتخاب فرد اصلح است و بار دیگر از از تمام هم نسل‌های خودم و نوجوانان دعوت می‌کنم اگر به فکر آینده کشور هستند، هشتم تیرماه همراه خانواده خود پای صندوق‌های رای بیایند و رقم‌زننده اتفاقات خوب و آینده درخشان برای کشور باشند.

رضیئی که سال گذشته در اردوی ملی خبرگزاری پانا در اردوگاه شهید باهنر تهران شرکت کرد و به طور رسمی بعد از آن به عنوان «دانش‌آموز خبرنگار پانا» شناخته شد، افتخار می‌کند که خبرهای او در کارتابل‌های کشوری خبرگزاری پانا و صفحه گوگل راه یافته و در حوزه رسانه و خبرنگاری در اداره آموزش و پرورش ملایر فعالیت می‌کند و سال گذشته توسط سپاه ناحیه ملایر برای مستندسازی و تهیه خبر، به اردوی راهیان نور جنوب کشور اعزام شد.

او در کنار تمامی موفقیت‌ها و فعالیت‌هایی که در مدرسه و حرفه خبرنگاری دارد، اما سعادت دیدار با رهبر فرزانه انقلاب را تکمیل کننده تمام آرزوهایش می‌داند که دهم آبان‌ماه سال ۱۴۰۲ به مناسبت روز دانش‌آموز، به عنوان یکی از دانش‌آموزان برتر استان همدان سعادت دیدار با رهبر معظم انقلاب نصیبش شد.

این دانش‌آموز موفق ملایری دیدار با رهبر فرزانه انقلاب را یکی از آرزوهای محال، اما تحقق یافته خود دانست و افزود: به طور قطع دیدار با رهبری یکی از آرزوهای دانش‌آموزان است، پس بیاییم برای لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب، هشتم تیرماه با حضور در پای صندوق‌های رای حماسه دیگری خلق کنیم.

به گزارش ایرنا؛ به پاس نقش‌آفرینی، اثرگذاری و زحمات «ملیسا رضیئی» بانوی خبرنگار نوجوان در حیطه فعالیت‌های دانش‌آموزی، از سوی «مریم نگاهداری» مشاور امور بانوان فرمانداری ویژه شهرستان ملایر مورد تجلیل قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha