بیش از یک میلیارد کیلووات ساعت انرژی در نیروگاه بندرعباس تولید شد

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل نیروگاه بندرعباس گفت: بیش از یک میلیارد و ۱۲۱ میلیون و ۵۲۵ هزار کیلووات‌ ساعت انرژی در سه ماهه نخست امسال در این نیروگاه تولید شده است.

به گزارش ایرنا، داریوش محمودی روز یکشنبه با بیان این خبر به رسانه‌ها افزود: از این میزان انرژی تولیدی بیش از یک میلیارد و ۸۵ میلیون و ۶۵۰ هزار کیلووات‌ ساعت سهم واحدهای بخار و ۳۵ میلیون و ۹۷۵ هزار کیلو ات‌ ساعت سهم واحدهای گازی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: این نیروگاه در خردادماه امسال نیز ۴۳۴ میلیون و ۵۹۹ هزار کیلووات‌ ساعت برق تولید کرد که سهم واحدهای بخار ۴۱۶ میلیون و ۱۳۰ هزار و سهم واحدهای گازی ۱۸ میلیون و ۴۶۹ هزار کیلووات‌ ساعت بوده است.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس اظهار کرد: در حال حاضر تمامی واحدهای این نیروگاه پس از اتمام تعمیرات اساسی ۱۸۰ روزه واحد شماره یک بخار، در مدار بوده و با حداکثر توان عملی، برق ایمن، مستمر و پایدار را تولید می‌کنند.

محمودی تاکید کرد: نیروگاه بندرعباس با چهار واحد بخاری و ۲ واحد گازی با ظرفیت یک هزار و ۳۲۰ مگاوات نقش بسزایی در پایداری شبکه برق سراسری و تامین برق استان هرمزگان دارد.

به گزارش ایرنا، سال ۱۴۰۲ نیروگاه بندرعباس بیش از پنج میلیارد و ۳۴۵ میلیون و ۲۹۵ هزار کیلووات ساعت برق تولید کرد که از این میزان انرژی تولیدی بیش از پنج میلیارد و ۱۶۸ میلیون‌ و ۸۵۰ هزار کیلووات‌ ساعت سهم واحدهای بخار و ۱۷۶ میلیون و ۴۴۵ هزار کیلووات‌ ساعت سهم واحدهای گازی بوده است.

نیروگاه بندرعباس بافت بسیار مردمی و بومی از نظر تعداد نیرو دارد که حدود ۹۵ درصد نیروی این نیروگاه بومی هستند و به عنوان سنبل صنعت استان شناخته شد و حدود ۹۵ درصد قطعات نیروگاه نیز ساخت داخل است؛ البته ایران جزو پنج کشور سازنده نیروگاه، قطعات و تجهیزات نیروگاهی بوده که این امر در دنیا منحصر به کشورهای اندکی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha