امام جمعه زاهدان: ساختن مدرسه، موقوفه‌ای ماندگار و تاثیرگذار است

زاهدان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: خداوند به کارهای این دنیا ضریب می‌دهد و چند برابر حساب می‌کند و کار خیران نیز در این زمره قرار می‌گیرد چرا که ساختن مدرسه موقوفه‌ای ماندگار و تاثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله مصطفی محامی شامگاه شنبه در بیست‌وششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز سیستان و بلوچستان ضمن تبریک فرارسیدن عید غدیر با اشاره به بخش‌هایی از کتاب الطریق الی‌الله نوشته مرحوم آیت‌الله شیخ حسین بحرانی عنوان کرد: ما در دنیا عمر محدود و کوتاهی داریم و در همین شرایط باید یک زندگی نامحدود در ابدیت را بسازیم که این یک کار سخت است.
امام جمعه زاهدان افزود: خداوند متعال که سیستم را این گونه طراحی کرده قطعا از سر لطف و رحمت خود راه‌هایی برای ما قرار داده تا بتوانیم در این فرصت کم، زندگی ابدی خود را بسازیم و نویسنده کتاب معتقد است خداوند متعال راهکارهایی برای ما قرار داده از جمله ضریب دادن به برخی کارهای خیر مثلا راز و نیاز در شب قدر که بهتر از هزار شب است، فکر کردن در یک ساعت که برتر از ۷۰ سال عبادت است و دیگری وقف اموال است که پس از مرگ پرونده عمل انسان را باز نگه می‌دارد.
آیت‌الله محامی ادامه داد: خداوند به کارهای این دنیا ضریب می‌دهد و چند برابر حساب می‌کند و کار شما خیران نیز در این زمره قرار می‌گیرد؛ چرا که ساختن مدرسه موقوفه‌ای ماندگار و تاثیرگذار است.
وی بیان کرد: با انجام چند کار پرونده عمل انسان با مرگ وی بسته نمی‌شود و همچنان مسیر رشد و تعالی باز است و از مصادیق آن وقف مال و تربیت فرزندی شایسته است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: نقش شما در تربیت انسان که در حقیقت رشد فکری و روحی وی را به دنبال دارد بر هیچ‌کس پوشیده نیست و این توفیق الهی گوارایتان باد.
وی گفت: وظیفه ما و مردم شکرگزاری و سپاسگزاری از شماست که باید قدردان این نگاه در سخن و عمل باشیم و شما خیرین هم در برابر خداوند سپاسگزار باشید؛ چرا که پا نهادن در عرصه خیرخواهی، توفیقی الهی است که شامل شما شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha