نشت حدود ۲.۳ تن آب نیروگاه هسته‌ای «ولسونگ» کره‌جنوبی به دریا

تهران- ایرنا- مقام های کمیسیون ایمنی انرژی اتمی کره‌جنوبی اعلام کردند که حدود ۲.۳ تن آب استخر سوخت مصرف‌شده بخش چهار نیروگاه‌ هسته‌ای ولسونگ در شهر گیونگجو استان گیونگ سانگ واقع در جنوب شرقی این کشور، به دریا نشت کرده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری شینهوا، این استخرها محلی برای نگهداری سوخت هسته‌ای مصرف‌شده (Spent fuel pool) رآکتورهای هسته‌ای است که به شکل معمول عمقی حدود ۱۲ متر دارند و قفسه‌هایی ویژه برای قرار دادن سوخت و نگهداری در آن وجود دارد.

به شکل معمول سوخت هسته‌ای پس از سه تا ۶ سال استفاده در رآکتور، به مدت ۱۰ تا ۲۰ سال در این استخرها نگهداری می‌شود و سپس جهت بازفرآوری یا ذخیره‌سازی از آن خارج می‌شود.

بر اساس این گزارش، شرکت هیدرو و انرژی اتمی کره که مسئولیت بهره‌برداری از این واحد را بر عهده دارد، حدود ساعت ۴:۳۴ صبح دیروز به وقت محلی، پس از اطلاع از کاهش سطح آب استخر سوخت، اقدامات مربوطه برای جلوگیری از ادامه نشت را انجام داد.

در این ارتباط کمیسیون ایمنی انرژی اتمی کره‌جنوبی از اعزام کارشناسان موسسه فنی ایمنی انرژی اتمی این کشور به منطقه برای بررسی میزان دقیق و علت نشت خبر داد تا با جمع آوری نمونه‌هایی از آب دریا در نزدیکی نیروگاه هسته‌ای و ارزیابی دقیق اثرات زیست‌محیطی، نتایج را اعلام کنند.

واحدهای یک تا چهار از معدود رآکتورهای هسته‌ای کاندو (آب سنگین کانادایی) در جهان هستند که اولین واحد آن در سال ۱۳۶۱ فعالیت‌ خود را آغاز کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha