سیستان و بلوچستان آماده برگزاری جشن‌های عید غدیر شد/ برگزاری میهمانی سه کیلومتری در زاهدان

زاهدان - ایرنا - سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زاهدان از برپایی ۲ غرفه صنایع‌دستی و خوراک محلی در محل برگزاری میهمانی سه کیلومتری عیدغدیر در این شهرستان خبر داد.

محمدعلی سپاهی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به مناسبت عید بزرگ غدیر با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی، مردمی و نهادهای متولی در روز عید غدیرخم جشن بزرگی با عنوان میهمانی سه کیلومتری برگزار می‌شود که میراث‌فرهنگی شهرستان نیز با پرپایی غرفه در این جشن مشارکت دارد.

وی افزود: این جشن در روز سه شنبه پنجم تیرماه از ساعت ۱۶ و همزمان با عید بزرگ مسلمانان، غدیر خم از گلزار شهداء زاهدان تا آستان مقدس کهف الشهدا برگزار می‌شود و حضور برای عموم آزاد است.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زاهدان ادامه داد: در این مراسم صنعتگران و هنرمندان میراث‌فرهنگی شهرستان نیز با برپایی ۲ غرفه نسبت به معرفی و عرضه محصولات صنایع‌دستی خود اقدام می‌کنند.

وی تاکید کرد: صنعتگران این اداره همچنین با پخت انواع شیرینی، نان و غذاهای محلی در محل از شرکت کنندگان در این جشن پذیرایی می کنند.

سپاهی اظهار کرد: برگزاری رقابت شاد و مفرح همراه با اهدای جوایز و برپایی مواکب فرهنگی، هنری و پذیرایی از دیگر برنامه‌هایی است که در این روز پیش‌بینی شده و از عموم مردم برای شرکت در این مراسم معنوی و شاد دعوت می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha