فرماندار فیروزکوه: مصرف آب کشاورزی را با ارائه الگوی کشت مناسب مدیریت کنیم

فیرزکوه- ایرنا- فرماندار فیروزکوه گفت: کشاورزان و مردم جهت مقابله با خشکسالی مصرف آب کشاورزی را با ارائه الگوی کشت مدیریت کنند.

به گزارش ایرنا، محمد حیدری منش روزیکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: برگزاری کلاسهای آموزشی برای کشاورزان در ارتباط با نحوه استفاده بهینه از آب و آبیاری محصولات ، ارائه الگوی کشت و نیاز آبی در نقاط تحویل قبل از شروع سال آبی، راهکارهایی برای تشویق کشاورزان و فرهنگ سازی لازم برای کشت محصولات کم آب بر است.

وی ادامه داد: برای فرهنگ سازی صرفه جویی در مصرف آب برای کشت، جهاد کشاورزی موظف به همکاری است تا نحوه استفاده بهینه از آب و آبیاری محصولات به کشاورزان آموزش داده شود.

فرماندار فیروزکوه: مصرف آب کشاورزی را با ارائه الگوی کشت مناسب مدیریت کنیم

فرماندار فیروزکوه افزود: منابع آبی مهم ترین عامل توسعه پایدار است و مدیریت استفاده از آب های سطحی و زیرزمینی و انجام اقدامات و راهکارهای مناسب جهت صیانت و حفاظت از منابع آبی در اولویت قرار دارد.

حیدری منش با بیان اینکه تلاش مضاعف و جدی دستگاه های ذی ربط را بر استفاده بهینه از منابع آب بسیار مهم و ضروری است، توضیح داد: بررسی و رسیدگی به مسائل و مشکلات منابع آب و نحوه جایگزینی محصولات کم آب به جای محصولات با نیاز آبی بالا در دستور کار ادارت مرتبط قرار گیرد.

وی افزود: اداره امور منابع آب شهرستان به عنوان یک دستگاه مهم وظیفه حفظ و صیانت منابع آب وتحقق تعادل بخشی سفره های آب زیر زمینی و حفظ رودخانه ها به عنوان شریان های اصلی تغذیه سفره های آب های زیرزمینی به عهده دارد.

شهرستان فیروز کوه با جمعیت ۵۰ تا ۱۵۰ هزار نفر در فصول مختلف سال در شرق پایتخت قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha