شور انتخاباتی در قشم/ جزیره نشینان آماده حضور گسترده در انتخابات

قشم - ایرنا - شور انتخاباتی و نشاط سیاسی با نزدیک شدن به هشتم تیرماه روز حماسه حضور مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، جزیره تمدنی قشم پیشانی دیده بانی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز را فرا گرفته که می تواند زمینه ساز مشارکت بالای جزیره نشینان سرزمین آب و آفتاب در این دوره از انتخابات شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هر چه به روز سرنوشت ساز هشتم تیرماه ۱۴۰۳ نزدیکتر می شویم، فضای جزیره قشم به طور کامل انتخاباتی تر و بر فعالیت ستادهای انتخاباتی افزوده می شود که در این میان ستادهای محمدباقر قالیباف و مسعود پزشکیان پر تعدادترین تجمع ها را در سطح شهر قشم به ویژه در میدان ژئوپارک و چهارراه پردیس این شهر به خود اختصاص داده اند.

این روزها و شب ها بلوار ولی عصر(عج) مهم ترین خیابان در هسته مرکزی شهر قشم است که شاهد حضور گسترده هواداران ۲ نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری یعنی قالیباف و پزشکیان است.

ستادهای انتخاباتی این ۲ نامزد ریاست جمهوری، شاهد حضور اقشار مختلف و پر شور نوجوانان، جوانان، زنان و مردان جزیره نشین است که علاوه بر تبلیغ کاندیدای خود، برای جذب هوادار اقدام به برگزاری موسیقی و نواهای موزون و خوش آهنگ این جزیره با حضور گروه های چندین نفره «ذکر و ذاکرین» و «رزیف» با سازهای محلی می کنند.

کاروان شادی و شادپیمایی خودجوش هواداران کاندیداهای ریاست جمهوری نیز شب های پر شور و نشاطی را در جزیره قشم نگین خلیج فارس رقم زده اند.

در این شب ها که پیاده راهها و حاشیه خیابان ها به محلی برای مباحثه سیاسی و تبلیغ چهره به چهره تبدیل شده اند هواداران ۲ نامزد یادشده به پرسش های عابران و قشموندان در خصوص کاندیدای مطلوب خود پاسخ می دهند و تلاش می کنند با قانع کردن آنان، علاوه بر افزایش مشارکت در انتخابات رای نامزد محبوب خود را نیز افزایش دهند.

طبق مشاهده میدانی خبرنگار ایرنا در این دوره از رقابت ها که نمود اصلی آن در ۲ ستاد انتخاباتی نامزدهای یادشده تجلی یافته است، اعضای این ستادها با تزیین فضای داخلی و خارجی ساختمان یا دفتر این ستادها و نصب پلاکارد، پوستر و پخش تراکت به معرفی و تبلیغ نامزدهای مورد نظر خود پرداخته اند.

در داخل و خارج این ستادها نیز طرفداران هر یک از نامزدها با بحث و گفت و گو خط مشی، گرایش و برنامه های نامزدهای خود را به مراجعه کنندگان و عابران توضیح می دهند.

نکته حائز اهمیت اینکه با توجه به گرمای شدید هوا در قشم، این ستادها فعالیت خود را از ساعت های پایانی روز آغاز می کنند و تا پاسی از شب سخنرانی، بحث و پذیرایی در این ستادها با حضور اعضا و مراجعین ادامه می یابد.

پخش برخی از آهنگ ها و گونه های موسیقی سنتی، تلفیقی، پاپ و هم خوانی آنها، بستن سربندها و دستبندهای رنگی و نقش پرچم ایران بر روی گونه های برخی هواداران، از دیگر شیوه های تبلیغاتی است که هواداران نامزدهای اشاره شده در تبلیغات انتخاباتی بکار گرفته اند.

همزمان با آغاز برنامه‌های تبلیغاتی رادیوتلویزیونی، ستادهای انتخاباتی نیز در استان‌های مختلف کشور برپا و روسا و مسوولان این ستادها مشخص شده‌اند، در جزیره قشم نیز طرفداران برخی کاندیداها با تشکیل ستادهای مردمی به صورت منسجم در حال فعالیت هستند و بیشتر این ستادها در چند روز اخیر با معرفی روسا کار خود را آغاز کرده‌اند.

در شهرستان مرزی قشم ۲ نامزد انتخابات ریاست جمهوری مسوول ستادهای خود را معرفی کردند و فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کردند بر همین اساس "یعقوب دریانورد" به عنوان رییس ستاد انتخابات محمدباقر قالیباف و "عبدالله اسلامی" نیز به عنوان رییس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان معرفی شده اند.

به گزارش ایرنا، ستاد انتخابات کشور در پی شهادت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رییسی و بر اساس اصل یکصد و سی و یکم قانون اساسی و مواد ۳۸ و ۳۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری و تبصره‌های ذیل آنها، چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را برگزار کرده است.

مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف در انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری با یکدیگر رقابت می‌کنند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیر ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha