بذرپاش: تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم آباد خواسته قلبی رییس جمهور شهید بود

خرم آباد - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم آباد همواره مورد تاکید رییس جمهور شهید بود، گفت: تکمیل این مجموعه هدیه دولت سیزدهم به ورزشکاران لرستانی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرداد بذرپاش روز یکشنبه در آیین واگذاری ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم آباد به باشگاه خیبر اظهار داشت: بسیار مشتاق بودم با رییس جمهور شهید که چندین بار پیگیر این پروژه بودند، ورزشگاه افتتاح شود.

وی افزود: تیم خوب خیبر با همت بخش خصوصی توانمند به لیگ برتر صعود و موج شادی و نشاط را در استان ایجاد کرد و امروز هم هدیه دولت و رییس جمهور شهید تقدیم مردم لرستان شد.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: مردم لرستان در روزهای اخیر اتفاقات مبارکی را در حوزه ورزش می بینند و متاسفانه امکان اینکه رییس جمهور شهید این ایام را نظاره کنند، میسر نشد.

بذرپاش تاکید کرد: چمن ورزشگاه به تشخیص مجموعه بین المللی ناظر فوتبال باید اصلاح شود، با همکاری مدیرکل تربیت بدنی و مدیران خیبر، منتظریم چمن مرغوب در فاز اول برای لااقل میزبانی بازی ها در فصل دوم لیگ انجام شود، چون رقابت ها در لیگ پرشور تر و پرتماشاگرتر است باید زیرساخت ها کامل و جامع باشد و با توجه به استقبال تماشاچیان افزایش تعداد سکوها نیز ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی برای چمن و استانداردسازی راه دسترسی همکاری می کند، ادامه داد: در ایجاد بخش های دیگر شامل هتلینگ و زمین های تمرین آمادگی کمک و همکاری داریم.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: ۸۰۰ میلیارد ریال مطالبات پیمانکار است که تلاش می کنیم با اوراق پرداخت شود اما در ادامه همت رییس جمهور شهید باید تلاش شود ورزشگاه برای نیم فصل آماده تا شیرینی این هدیه به ذائقه مردم چشانده شود.

بذرپاش گفت: اگر موضوع چمن نبود، امکان برگزاری بازی وجود داشت اما با تشخیص فدراسیون فوتبال ، اقدام لازم برای تغییر آن در دستور کار قرار گرفت و گرنه طرح آماده بهره برداری است.

به گزارش ایرنا عملیات اجرایی این طرح سال ۸۸ آغاز و طی سال های گذشته پیشرفت مطلوبی نداشته است.

بر اساس گزارش های فنی، طی یک سال و ۲ ماه گذشته با کمک دولت سیزدهم، اقدامات جهادی و انقلابی و تخصیص های مالی این طرح ۴۰ درصد پیشرفت کرده است و هم اکنون با ۹۵ درصد پیشرفت در آستانه افتتاح قرار دارد.

این طرح با ارزش مالی روز ۱۵ هزار میلیارد ریال در تراز ورزشگاه های منطقه ای خواهد بود که با توجه به استعدادهای ورزشی خوب در لرستان، جزو ملزومات حوزه جوانان به شمار می رود و سه هزار میلیارد ریال برای آن هزینه شد که ۷۰ درصد آن در دولت سیزدهم تامین شده است.

گفتنی است سرانه ورزشی لرستان ۶۱ سانتیمتر است و ۳۹ سانتیمتر با میانگین کشوری فاصله دارد که تعجیل در اجرای پروژه‌ها نیازمند توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و پیگیری مستقیم از طریق وزیر ورزش و جوانان است چراکه ۵۰ پروژه نیمه تمام ورزشی با مساحت ۱۹۰ هزار مترمربع در استان وجود دارد که در صورت تکمیل آنها ۱۱ سانتیمتر به سرانه ورزشی‌ اضافه خواهد شد.

در این راستا ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم آباد یکی از پروژه‌های بر زمین مانده است که پس از ۱۳ سال تعطیلی در سفر آذرماه ۱۴۰۰ رئیس جمهور به لرستان جزو مصوبات سفر قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha