ورود گرد و غبار به آسمان کرمانشاه و هشدار زرد هواشناسی نسبت به رعد و برق

کرمانشاه - ایرنا - رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: طی ساعاتی از روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه با عبور متناوب امواج کم دامنه شرایط برای نفوذ غبار به جو استان و مخاطرات ناشی از رگبار پراکنده باران و رعدوبرق در استان مهیا می‌شود.

سعید قاسمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، در هفته جاری، به دلیل عبور متناوب امواجی کم دامنه، هر روز بویژه طی ساعاتی از بعدازظهر، شاهد وزش باد و رشد ابر در جو استان خواهیم بود.

وی افزود: این وضعیت، از عصر امروز یکشنبه تا اواخر روز دوشنبه، تقویت شده ضمن افزایش نسبی دمای شبانه، ممکن است در مناطق کوهستانی (بخصوص شمال و شرق استان) با رگبارهای پراکنده باران، رعدوبرق و وزش باد شدید لحظه‌ای نیز همراه گردد.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به صدور هشدار سطح زرد در استان گفت: تقویت نسبی شرایط ناپایدار طی ساعاتی از روزهای یکشنبه تا سه شنبه با مخاطراتی همچون لغزندگی جاده ها و احتمال آتش سوزی در مراتع به دلیل برخورد صاعقه عمدتاً نواحی کوهستانی شرق و شمال استان پیش بینی می شود که این شرایط تا اواخر روز دوشنبه تداوم دارد.

قاسمی ادامه داد: طی ساعاتی از روزهای یکشنبه تا سه شنبه، شرایط برای نفوذ غبار به جو استان، عمدتاً در نواحی مرزی، کم و بیش نیز فراهم می‌شود که این احتمال در روز دوشنبه بیشتر به نظر می‌رسد که این شرایط با وزش باد نسبتاً شدید و گردوخاک محلی عمدتاً در نیمه غربی و نواحی مرزی همراه خواهد بود.

وی اضافه کرد: همچنین این شرایط احتمال وقوع خسارت به سازه ها (بویژه سازه های بلند و موقت) کاهش کیفیت هوا و میدان دید را نیز در کل استان به دنبل خواهد داشت.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان نسبت به اطمینان از استحکام سازه‌ها، اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز برای کلیه گروه‌های سنی بویژه بیماران قلبی ریوی و سالمندان، پیشگیری از خسارات احتمالی به تاسیسات حساس به گردوخاک، اجتناب از قرار گرفتن در ارتفاعات و محل‌های با خطر برخورد صاعقه، محافظت از تجهیزات برقی در برابر رعدوبرق، احتیاط در رانندگی، هشدار به موقع از طریق رسانه‌های محلی و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه کرد.

قاسمی تاکید کرد: متوسط دمای هوا نیز که در روز سه شنبه به طور نسبی کاهش خواهد یافت؛ از روز چهارشنبه تا پایان هفته به آرامی افزایش می‌یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha