۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۳۶
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85517487
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی در دامغان کاهش یافت

سمنان – ایرنا - رییس دادگستری دامغان گفت: زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی در این شهرستان سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبلش به میزان ۱۶ ساعت کاهش یافت.

حمید محمدیان روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه در دفتر دادگستری دامغان، گفت: سال ۱۴۰۱ متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها در دادگاه ۹۱ روز و متوسط رسیدگی پرونده‌ها در شورای حل اختلاف ۵۱ روز بود که در سال ۱۴۰۲ این آمار در دادگاه به ۷۵ روز و در شورای حل اختلاف به ۴۹ روز کاهش یافت.

وی اضافه کرد: تعداد پرونده‌های ورودی به دادسرای دامغان سال گذشته هشت هزار و ۱۹۸ مورد بود که نسبت به سال قبل از آن تعداد پرونده‌ها ۲۹۰ فقره کاهش یافت.

محمدیان به رسیدگی پرونده زندانیان به صورت مجازی اشاره کرد و افزود: از سال گذشته زندانیان به دادستانی اعزام نشدند و مسیر رسیدگی به پرونده به صورت مجازی و الکترونیکی رسیدگی شد.

وی بیان کرد: توهین، سرقت، ضرب و جرح و مواد مخدر به ترتیب بیشترین فراوانی جرایم سال گذشته در این شهرستان بود و انتظار می رود مردم سعه صدر بیشتری داشته باشند تا شاهد کاهش ورود پرونده به دستگاه قضایی باشیم.

رییس دادگستری دامغان با یادآوری اینکه سال گذشته ۵۰۰ فقره دادرسی الکترونیک بود و ۹۹.۷ درصد ابلاغ‌ها به صورت الکترونیک صادر شد، اضافه کرد: با تلاش شورای حل اختلاف دامغان ۴۰ درصد از پرونده ها منجر به سازش شد.

زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی در دامغان در تمام حوزه‌ها کاهش یافت

فعالان رسانه در جهت امیدآفرینی و افزایش مشارکت انتخابات تلاش کنند

دادستان عمومی و انقلاب دامغان نیز در این نشست گفت: با توجه به نزدیکی روز برگزاری انتخابات، فعالان رسانه و خبرنگاران جهت امیدآفرینی، شور و نشاط انتخاباتی کمک کنند تا رییس جمهور مردمی برخاسته از رای مردم انتخاب شود و با قدرت و قوت، ادامه‌دهنده راه رییس‌جمهور شهید آیت الله رئیسی باشد.

مهدی کلامی مقدم با بیان اینکه تاکنون گزارشی از جرایم انتخاباتی در دامغان ارسال نشده است، ادامه داد: در جهت مشارکت حداکثری، مطلبی منتشر نشود که این حضور را به مخاطره اندازد و همچنین از تخریب و توهین به مسوولان ستادهای انتخاباتی نیز جلوگیری شود تا تنش رخ ندهد.

افزایش ۳۰ درصدی ثبت اسناد تک برگی در دامغان

رییس اداره ثبت اسناد و املاک دامغان در این نشست به خبرنگاران گفت: طی سال گذشته ۱۰ هزار سند تک برگی در شهرستان صادر شد که نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۰ درصد افزایش داشت.

مهدی جدیدی ادامه داد: طی سال گذشته ۵۷۰ سند روستایی و ۲ هزار و ۷۰۰ سند طرح نهضت ملی مسکن در دامغان صادر شد که از این تعداد حدود ۲ هزار سند مربوط به ‌شهر دامغان، ۴۵۰ سند مربوط به شهر امیریه، ۲۲۰ مربوط به شهر دیباج و ۸۵ سند مربوط به شهر کلاته رودبار بود.

وی تصریح کرد: شهرستان دامغان دارای یک میلیون و ۳۵۲ هزار هکتار اراضی ملی است که ۹۹.۲ درصد از آن تثبیت و اسناد به نام دولت صادر شده است.

رییس اداره ثبت اسناد و املاک دامغان خاطرنشان کرد: این شهرستان دارای پنج دفتر ثبت ازدواج و یک دفتر طلاق است، همچنین ۱۳ دفتر ثبت اسناد در این شهرستان فعال است که یک دفتر در شهر دیباج و ۱۲ دفتر در دامغان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha