۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۰۴
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85517507
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اعتراف اولمرت به اشتباه محاسباتی رژیم صهیونیستی درباره قدرت مقاومت

تهران-ایرنا- نخست‌ وزیر اسبق رژیم صهیونیستی اذعان کرد که این رژیم همواره و تا پیش از عملیات «طوفان الاقصی»، قدرت مقاومت فلسطین را دست کم گرفته است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم»، «ایهود اولمرت» با اشاره به پیروزی مقاومت فلسطین بر رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی گفت: ما از مدیریت مساله فلسطین مطمئن بودیم و فکر می کردیم نیازی به حل و فصل آن نداریم.

وی درباره غافلگیری رژیم اشغالگر در عملیات طوفان الاقصی نیز گفت: ما فلسطینی ها را دست کم می گرفتیم و فکر می کردیم که آنها قادر به انجام هیچ کاری علیه ما نیستند و ما باهوش تر و قوی تر هستیم، اما در نهایت، آنها به ما حمله کردند.

این مقام صهیونیست خواستار توقف جنگ در نوار غزه شد و افزود: ما نیازمند توافقی هستیم که به آزادی تمام اسرای اسرائیلی و استقرار نیروهای بین المللی در غزه برای جلوگیری از بازگشت حماس منجر شود.

اولمرت درباره انزوای جهانی رژیم اشغالگر حتی در میان متحدان و موسسان این رژیم نیز گفت: کابینه «بنیامین نتانیاهو» حمایت جهانی را از دست داده، گرچه ابتدا از پاسخ ما به حماس حمایت کردند، اما بعد از ویرانی در نوار غزه، دیگر از ما حمایت نکردند.

وی با اشاره به آوارگی صدها هزار صهیونیست ساکن شمال سرزمین های اشغالی اضافه کرد: اسرائیلی ها دیگر به کابینه نتانیاهو اعتماد ندارند و ادامه حیات این کابینه، زمینه بازگشت آوارگان را فراهم نمی کند.

نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی خواستار توافق با دولت لبنان برای عقب نشینی حزب الله از رودخانه لیتانی شد و ادامه داد: در این چارچوب، می توانیم بسیاری از مناقشات مرزی با بیروت از جمله مساله مزارع شبعا را حل کنیم.

اولمرت از ارائه طرحی توسط سرلشکر «اوری ساگی» رئیس سابق واحد اطلاعات نظامی ارتش به آمریکایی ها و فرانسوی ها برای توافق با لبنان نیز خبر داد.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت حدود ۹ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از حدود  ۹ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، شکست دهد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha