پزشکیان: حرف حزب و جناح را بدون پشتیبانی علمی نمی‌پذیرم

تهران-ایرنا- مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه من حزبی کار نخواهم کرد بلکه ملاک عمل کار کارشناسی است، گفت: حرف حزب و جناح را بدون پشتیبانی علمی نمی‌پذیرم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه - سوم تیرماه - در نشست جمعی از اصناف کشور حضور پیدا کرد.

در این نشست نمایندگانی از اصناف مشکلات این حوزه را مطرح کردند.

پزشکیان قبل از نشست با اصناف کشور در جمع فعالان حوزه کشاورزی حضور پیدا کرده بود.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این نشست خطاب به اصناف گفت: ما آمادگی این را داریم که شما اتاق فکر و نقشه کش ما شوید. دانشگاه را هم به کمک بگیرید و از خارج هم کمک بگیرید. اگر دوبی ، دوبی شده و امارات ، امارات این گونه نبوده که عده ای عرب ها نشسته اند تصمیم گرفتند نقشه کشیدند و امارات را درست کردند.

پزشکیان با بیان اینکه ظریف و تیمش آستین ها را بالا زدند و در حوزه سیاست خارجی کار می کنند، اظهار داشت: ما بدون ارتباط با کشورهای خارجی هرکاری در داخل انجام دهیم به جایی نخواهیم رسید شاید تنها بتوانیم قدمی برداریم، این را از نظر علمی محکم و قاطع می گویم.

وی اضافه کرد: این صحبت هایی هم که می کنند ما در داخل، فلان کار را می کنیم بازار ما مشخص است . قدرت عملیات شما همین بازار است و نمی توانید کاری بکنید. اگر می خواهید شکوفا شوید و قدرتی شوید باید بازار وسیع تر پیدا کنید و بازار وسیع با این وضعیت امکان پذیر نیست.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: برای کشور و سیاست های کلی که رهبر معظم انقلاب ابلاغ کرده اند باید هم در نگاه و هم در برنامه و هم در استراتژی اجرا تغییر ایجاد کنیم. غیر ممکن است که به آن اهداف برسیم تا از کارشناسان خبره دنیا استفاده نکنیم.

به گفته پزشکیان ما داریم از دنیا فاصله پیدا می کنیم و پزشکان خوبمان مهاجرت می کنند که همه اینها به دلیل نگاه بسته و آدم هایی است که ذهن بسته دارند که ادعا دارند که ما می توانیم ، بله می توانیم اما عقل حکم می کند از کارشناسان این رشته کمک بگیریم و بهترین را خلق کنیم. نه این که تنها ۱۸ تا ۱۹ درصد نفت را از زمین استخراج کنیم حال آنکه در دنیا ۴۰ تا ۵۰ درصد نفت استخراج می کنند و ما بقیه منابع زیر پایمان را همه را نابود کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما می توانیم به شرط این که عاقلانه حرکت کنیم و از نظرها و کارشناسی های داخل و خارج کشور و هم آمایش سرزمینی که باید ببینیم استفاده کنیم، تصریح کرد: از قسمت صنعتی شهرک پرنده بازدیدی داشتم هر چند که کارشناس نیستم اما وحشت زده شدم چرا که مطمئنم آنها مشکل آب پیدا خواهند کرد . من نمی فهمم چرا تهران را به این شکل توسعه دادند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: تهران را با سیاست هایی که داریم از زندگی ساقط می کنیم و همه باهم داریم این کار را انجام می دهیم در نتیجه باید باهم این وضعیت را عوض کنیم.

پزشکیان با بیان این که تغییر یک فرایند دفعا غیر ممکن است، گفت: با اندیشه هایی مواجه ایم که نمی توانیم رد یا حذف کنیم یا دورش بزنیم باید با آنها گفت وگو کنیم و موانعی که ایجاد می کنند را برداریم. باید مسیر علمی برویم. مسیر علمی نرویم کاری از پیش نمی رود.

وی ادامه داد: برای رسیدن به یک هدف استراتژی، باید روش های مختلف داشته باشیم که بتوانیم ادامه دهیم. راه های مختلف ما را به هدف می رساند. مانع را می شود برداشت. باید روش های مختلف را تجربه و گفت وگو کنیم و من در مدت کوتاه نمی توانم روش ها را بگویم و به مشورت با دانشگاه ها و انجمن های علمی نیاز دارم. بدون نقشه نمی توان این راه را پیمود. روش های علمی دفعا امکان پذیر نیست.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که همه مقصر هستیم، گفت: بایکدیگر یکبار دیگر برای ایران و آینده فرزندانمان فکر کنیم و آینده مملکت را ببینیم. معتقدم شما اگر کمک کنید ما خواهیم ایستاد و شکوفا خواهیم شد. باید درد و غم این ممکلت بر وجود همه ما باشد. چگونه برای توپ بازی کردن مربی خارجی می‌آوریم چند میلیارد هم پول می‌دهیم از این رو باید برای درست کردن مملکت از عقل ها و کارشناس های داخلی و خارجی استفاده کنیم.

پزشکیان اظهار داشت: اگر برای ایران و کشور دلمان می سوزد از اختلافات دست برداریم و براساس علم و کارشناسی کارها را جلو ببریم. این که من وظیفه ام را یاد بگیریم ۴ سال طول می کشد. باید از نظر علمی تجربه را بپذیریم و به یکدیگر کمک کنیم.

اگر FATF را حل نکنیم، از نظر عقلی نمی‌توان کاری کرد

وی خاطرنشان کرد: بنده به خاطر رای حرف نزدم و وعده ای ندادم که به خاطر آن رای بگیرم. بنده گفتم از کارشناسان استفاده خواهم کرد. از دانشگاه و از نظرات کارشناسی بین المللی استفاده خواهم کرد.
بنده به دنبال این هستم که روابط خارجی کشور را بهتر کنم اگر FATF را حل نکنیم به پیر به پیغمبر هر کاری بکنیم از نظر عقلی نمی‌شود. شما اگر می گویید می شود بگویید که چگونه می شود.

وی خطاب به نمایندگان اصناف کشور گفت: اگر سیاست مداران تصمیمی گرفتند و قانونی را مصوب کردند شما یک مشکل دارید، چرا اعتراض نمی کنید، اعتراض یعنی این که نامه ای بنویسید بگویید این چیزی که می گویید FATF درست می کنیم نمی شود چرا این حرف را می زنید. همه ساکت هستند بانک دار، تاجر، تولید کننده ساکت است. وقتی که آنها می گفتند FATF نباشد ما فلان کار را می کنیم و تبادل می کنیم چه کسی صدایش درآمد. محکم باید این کار را می کردید.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: این که نامه نوشتید کافی نیست. بنده به عنوان نماینده آنجا بلند شدم و در صدا و سیما دفاع و اعلام کردم. به خاطر آنها کلی پرونده برایم درست کردند اما حرفم را زدم. شما می توانستید علاوه بر نامه نوشتن با کسانی که سیاست گذاری می کنند صحبت کنید. خیلی کارها می شود در این زمینه انجام داد.

به گزارش ایرنا، «سعید جلیلی»، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی»، «محمد باقر قالیباف»، «علیرضا زاکانی»، «مصطفی پورمحمدی» و «مسعود پزشکیان» داوطلبان تایید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha