تفاهم‌نامه خواهر خواندگی شهرهای ملی سوزن‌دوزی ایرانشهر و سنگسر امضا شد

زاهدان - ایرنا - رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایرانشهر گفت: تفاهم نامه خواهر خواندگی شهرهای ملی سوزن دوزی ایرانشهر در سیستان وبلوچستان و سنگسر استان سمنان منعقد شد.

رحمان ریگی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: به منظور تبادل اطلاعات و تجربیات و افزایش هماهنگی‌های علمی و تخصصی در مراسمی با حضور مسوولان، تفاهم نامه خواهرخواندگی میان شهرهای ملی سوزن دوزی بلوچ در سیستان و بلوچستان و سنگسر استان سمنان در شهرستان ایرانشهر منعقد شد.

وی افزود: این تفاهم نامه به منظور ایجاد هماهنگی و مراودات فرهنگی میان ۲ قوم بلوچ و عشایر سنگسر و با حضور شهردار مهدی شهر منعقد و مقرر شد نمایشگاه‌های سوزن دوزی توسط هنرمندان و صنعتگران میراث‌فرهنگی در شهرهای مهدی شهر و ایرانشهر به صورت مشترک و دوره‌ای برگزار شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایرانشهر ادامه داد: انتقال تجارب میان اساتید سوزن‌دوزی ۲ منطقه و نیز ثبت جهانی سوزن دوزی به عنوان یکی از هنرهای اصیل ایرانی که از جنوب شرق تا پهنه مرکزی ایران امتداد دارد یکی دیگر از برنامه‌های مشترک دبیرخانه‌های شهر ملی سوزن دوزی ایرانشهر و مهدی شهر است.

وی گفت: مراسم خواهرخواندگی این ۲شهر ملی همزمان با اولین جشنواره شهر ملی سوزن‌دوزی بلوچ در ایرانشهر برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha