۷۶۰ دانش آموز قشمی پایه ششم آموزش شنا فرا می‌گیرند

قشم - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم گفت: ۷۶۰ دانش آموز قشمی پایه ششم ابتدای معادل ۳۰ درصد دانش آموزان شهر قشم در تابستان جاری تحت تعلیم آموزش اولیه رایگان شنا قرار گرفتند.

حسین رنجبر گلشواری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: از این تعداد دانش‌آموز، ۳۶۳ نفر دختر و ۳۹۷ نفر پسر در مقطع ششم ابتدایی از ۱۰ مدرسه (پنج دخترانه و پنج پسرانه) شهر قشم هستند.

وی ادامه داد: در اجرا و برگزاری طرح ملی مهارت آموزش شنا در شهر قشم هر دانش‌آموز تحت آموزش مقدماتی ۱۰ جلسه‌ای قرار می‌گیرد و پس از اتمام دوره آموزشی، آزمون عملی از آنان به عمل خواهد آمد و در صورت موفقیت برای آنها، گواهی نامه سطح سه شنا صادر می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم توضیح داد: این طرح آموزش شنا با همکاری مدیران مدارس و معلمان تربیت بدنی در استخر سرپوشیده اتحاد میران شهر قشم از امروز آغاز و تا پایان تیرماه جاری ادامه خواهد داشت.

رنجبر گلشواری اضافه کرد: در این طرح مربیان مجرب دارای تخصص به آموزش دانش آموزان قشمی می پردازند و شنا آموزان در کلاس های ۳۰ تا ۶۰ نفره آموزش های مقدماتی شنا را فرا می گیرند.

وی گفت: اعتبارات اجرای این طرح ملی مهارت آموزش شنا از اعتبارات ابلاغی وزارت آموزش و پرورش و زمینه کمک‌ سرانه ورزشی دانش آموزان در این شهرستان مرزی تامین شده و این آموزش ها به صورت سراسر رایگان خواهد بود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم هدف اصلی از اجرای این طرح را هویت بخشی به ورزش دانش‌ آموزی و ارتقای سلامت، نشاط و آمادگی جسمانی دانش‌آموزان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی قشم با بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارای ۳۲ هزار و ۷۱۰ دانش آموز (۱۵ هزار و ۸۸۱ دختر و ۱۶ هزار و ۸۲۹ پسر) در مقاطع مختلف تحصیلی است و هم اکنون ۲۴۰ مدرسه و یکهزار و ۲۶۷ کلاس درس دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha