۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۵۳
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85517654
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اروپا به دنبال همکاری دفاعی و امنیتی با ژاپن و کره‌جنوبی است

تهران- ایرنا- همزمان با شعله‌ور شدن محیط امنیتی در آسیا و اروپا، یک رسانه ژاپنی گزارش داد که اتحادیه اروپا به دنبال یک همکاری دفاعی و امنیتی با ژاپن و کره‌جنوبی است.

به گزارش ایرنا، نیکی‌آسیا امروز یکشنبه به نقل از یک مقام ارشد کمیسیون اروپا گزارش داد که محیط امنیتی در اروپا و آسیا به شدت در حال تغییر است و بروکسل امید دارد تا توسعه همکاری‌ها با ژاپن و کره جنوبی به همکاری نزدیکتر منجر شود.

این اقدام در حالی است که چالش‌های امنیتی اروپا و آسیا با هم مطابقت دارند. روسیه و کره شمالی روز چهارشنبه گذشته درباره یک معاهده همکاری راهبردی جامع توافق کردند که شامل حمایت نظامی متقابل دو کشور از یکدیگر در مواقع درگیری می‌شود.

بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا شراکت‌های دفاعی و امنیتی با کشورهای غیر عضو مانند نروژ دارد و تشکیل یک شراکت این چنینی با کشورهای آسیایی اولین مورد خواهد بود.

ژاپن و اتحادیه اروپا چالش‌های مشترک از جمله صنایع دفاعی نسبتا کوچک، هزینه‌های بالا برای تحقیق، توسعه و تولید و همچنین وابستگی به پیمانکاران آمریکایی دارند.

بر اساس این گزارش، حال یک پیشنهاد افزایش فرصت‌ها برای شرکت‌های ژاپنی به منظور مشارکت در برنامه‌های تحقیق و توسعه تحت رهبری اتحادیه اروپا وجود دارد. این بلوک ممکن است منابع مالی برای پروژه‌ها بین شرکت‌های اروپایی و ژاپنی را ارائه دهد.

در همین حال، کره جنوبی صادرات تسلیحات خود را به اروپا افزایش می‌دهد. پس از جنگ اوکراین، لهستان سفارش‌های زیادی برای تانک‌های کی۲ (K۲) کره جنوبی و هویتزرهای کی۹ (K۹) داد.

بر اساس گزارش نیکی آسیا، رومانی، فنلاند و استونی نیز سیاست خرید تسلیحات کره جنوبی را افزایش می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha