کشف بیش از ۲ میلیون لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان با خرید اسناد صوری

بندرعباس - ایرنا - فرمانده انتظامی هرمزگان از کشف ۲ میلیون و ۶۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از طریق صدور و خرید اسناد جعلی توسط یک شرکت تولیدی در استان خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس هرمزگان، سردار علی اکبر جاویدان روز یکشنبه در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان در ادامه طرح مقابله با قاچاق سازمان یافته سوخت و فرآورده‌های نفتی، با انجام کار اطلاعاتی و بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی یک شرکت تولیدی و عامل قاچاق سازمان یافته سوخت را شناسایی و پیگیری موضوع را در دستورکار قرار دادند.

وی اظهار کرد: کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی هرمزگان برای بررسی دقیق موضوع، با تشکیل تیمی به محل واقع در یکی از بنادر تجاری استان اعزام شدند که در بررسی‌های میدانی و فنی انجام گرفته مشخص شد که یک شرکت تولیدی قیر، با استفاده از اسناد صوری و جعلی از فرآورده‌های نفتی یارانه‌ای در ازای حلال ۴۰۲ و ۵۰۳ برای تولید قیر محلول (۲۵۰mc) استفاده می‌کند.

این مقام ارشد انتظامی هرمزگان تصریح کرد: با بررسی دقیق‌تر و نمونه‌برداری و آنالیزهای انجام گرفته مشخص شد شرکت موصوف ضمن تبانی با چند شرکت تعطیل و ورشکسته، جهت قانونی نشان دادن حلال مورد استفاده تولید قیر اقدام به خرید اسناد صوری و جعلی کرده و با این شیوه و شگرد تاکنون ۲ میلیون و ۶۲۰ هزار لیتر گازوئیل، قاچاق کرده است.

جاویدان خاطرنشان کرد: در این خصوص مدیرعامل شرکت موصوف به اتهام مشارکت در قاچاق حرفه‌ای و سازمان یافته سوخت و فرآورده‌های نفتی، احضار و در اجرای دستور قضایی و با صدور قرار وثیقه ۲ هزار میلیارد ریالی برای انجام اقدامات تکمیلی در اختیار پلیس قرار گرفت.

وی، ارزش مالی سوخت‌های قاچاق شده توسط این شرکت را برابر اعلام نظر کارشناسان اقتصادی ۸۴۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha