داستان تکراری والیبال ایران؛ چه کسی سرمربی تیم ملی می‌شود؟

تهران- ایرنا- با پایان لیگ ملت‌های ۲۰۲۴، فدراسیون والیبال یکبار دیگر باید پروسه انتخاب سرمربی تیم ملی را آغاز کند.

به گزارش ایرنا، تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی خود در لیگ ملت‌ها مقابل تیم آلمان شکست سختی را تجربه کرد و ۳ بر صفر مقابل این تیم مغلوب شد. با این شکست، پرونده تیم ملی در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ بسته شد.

فدراسیون والیبال برای این رقابت‌ها، پائز را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کرده بود؛ اما این مربی خیلی زود و پیش از پایان هفته دوم لیگ ملت‌ها از سمتش برکنار شد و در ۵ بازی پایانی مرحله گروهی لیگ ملت‌ها، پیمان اکبری هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت.

داستان تکراری والیبال ایران؛ چه کسی سرمربی تیم ملی می‌شود؟

میلاد تقوی در گفت‌وگویی که پس از برکناری پائز داشت وعده داد که یک مربی بزرگ هدایت تیم ملی والیبال را بر عهده خواهد گرفت. «قطعا برنامه فدراسیون بعد از لیگ ملت‌ها جوان‌سازی و پوست اندازی تیم ملی در بدنه بازیکنان خواهد بود. بی شک این قول را به همه هواداران خواهیم داد که از یک مربی تراز اول دنیا بعد از لیگ ملت‌ها استفاده خواهیم کرد. بعد از بازی‌های المپیک بسیاری از مربیان سرشناس دنیا ابراز تمایل کردند که با تیم ملی ایران باشند و چهار سال فرصت داریم تا المپیک را یک بار دیگر تجربه کنیم.»

با توجه به اینکه اکثر مربیان بزرگ دنیا در حال حاضر بیکار نیستند و در تیم‌های باشگاهی و ملی مشغول به کار هستند پیش‌بینی می‌شود انتخاب سرمربی آینده تیم ملی در آینده نزدیک رخ نخواهد داد؛ اما قطعا از این پس گمانه‌زنی‌های زیادی در خصوص اینکه قرار است کدام مربی مطرح خارجی روی نیمکت تیم ملی بنشیند مطرح خواهد شد.

داستان تکراری والیبال ایران؛ چه کسی سرمربی تیم ملی می‌شود؟

باید امیدوار بود فدراسیون والیبال این بار تنها بر اساس مصالح والیبال ایران، مربی‌ای را انتخاب کند که در وهله اول، همچون ولاسکو مربی بزرگی باشد و مهمتر اینکه بتواند یک ساختارسازی اساسی در والیبال ایران انجام دهد. این ساختارسازی اساسی نیازمند زمان است و نباید انتظار داشت مربی خارجی یک‌شبه بتواند تحول اساسی در تیم ملی انجام دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha