۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۴۱
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85517737
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کارشناس صهیونیست: حماس همچنان در سراسر نوار غزه حضور دارد

تهران-ایرنا- یک کارشناس نظامی رژیم صهیونیستی گفت که حضور نیروهای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) همچنان در بیشتر نقاط نوار غزه محسوس است و آنها در همه مناطق حضور دارند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، «آلون بن دیوید» خبرنگار حوزه نظامی کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از مقامات ارتش این رژیم اعلام کرد که تنها در صورتی می توان حماس را حذف کرد که جایگزینی برای آن پیدا شود.

این خبر در حالی منتشر می شود که پیش از این هم تحلیلگران صهیونیست اذعان کردند که در حالی که مبارزان حماس موفق به تجدید قوای خود در غزه شده اند، ارتش رژیم اسرائیل در باتلاق گرفتار شده است.

«وهاد حمو» تحلیلگر نظامی کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی می گوید: نگاه‌ها به رفح دوخته شده است؛ اما تحول مهمی در حال رخ دادن است که اسرائیل باید آن را بفهمد.

وی می افزاید: موضوع رفح نیست، بلکه داستان بزرگتری است و آن این حقیقت است که حماس موفق به تجدید قوای خود در نوار غزه شده است.

حمو ادامه می دهد: حماس در بیشتر مناطق نوار غزه به ویژه در مرکز و دیرالبلح و اردوگاه های مرکز آن حضور دارد.

بازتاب اخبار مربوط به توان گروه مقاومت پس از نزدیک به ۹ ماه مبارزه جانانه در رسانه های رژیم صهیونیستی، تنها به نیروهای حماس محدود نمی شود، بلکه مقاومت لبنان نیز طی این مدت چنان خوش درخشید که مدتهاست این رسانه ها و تحلیلگران صهیونیست درباره قدرت نظامی و توان پهپادی حزب الله به تحلیل و گزارش درباره آن روی آورده اند.

«دیوید ازولای» رئیس شورای شهرک «متولا» در شمال اراضی اشغالی فلسطین درباره حجم ویرانی های ناشی از حملات حزب الله لبنان به رادیو ارتش رژیم صهیونیستی می گوید: در هشت ماه گذشته، ۴۰ درصد خانه ها آسیب دیده و ۲۰۰ خانه در آتش سوخته است.

وی با انتقاد از بی توجهی کابینه «بنیامین نتانیاهو» به وضعیت آوارگان شمال سرزمین های اشغالی، می افزاید: کابینه ما را فراموش کرده و نتانیاهو مشغول کارهای دیگری است.

تهدیدهای رژیم صهیونیستی برای به راه انداختن جنگ تمام عیار علیه لبنان در حالی است که بسیاری از تحلیلگران و ناظران امور رژیم صهیونیستی با آن به دیده تردید می‌نگرند.

این تحلیلگران با اشاره به همراهی نکردن جامعه بین الملل با جنگ تمام عیار تل آویو علیه لبنان، به خستگی و فروپاشی ارتش رژیم صهیونیستی نیز اذعان کردند.

در همین حال، تحلیلگران صهیونیست با اشاره به ناتوانی رژیم اسرائیل در جنگ علیه لبنان، اذعان کردند که ارتش این رژیم پس از بیش از هشت ماه جنگ در نوار غزه به شدت دچار فرسایش، خستگی و یاس شده است.

«عاموس هارئیل» تحلیلگر صهیونیست در این باره اعلام کرد: «جنگ با حزب الله عمق اسرائیل را با چالش بزرگ و بی سابقه ای رو به رو می‌کند و شهرهای شمالی و مرکز اسرائیل در معرض حمله ای بسیار گسترده تر از قبل قرار خواهد گرفت.»

به گزارش ایرنا، با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

از ابتدای عملیات حزب‌الله در شمال فلسطین اشغالی، شمار زیادی از شهرک‌نشینان صهیونیست در این منطقه ناگزیر به ترک خانه‌های خود شده‌اند و بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، بیشتر ساکنان مانده در این منطقه، از مشکلات روحی و روانی رنج می‌برند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به هزینه سنگین جنگ برای این رژیم در همه زمینه‌ها از جمله اقتصادی در شهرک‌های صهیونیست‌نشین شمال فلسطین اشغالی و به ویژه بخش کشاورزی اذعان کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha