۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۵۸
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85517781
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حماس را نمی‌توان شکست‌ داد/شروط فلسطینیان را باید بپذیریم

تهران- ایرنا- یک پژوهشگر رژیم صهیونیستی، مقاومت فلسطین را شکست‌ناپذیر دانست و خواستار پذیرش شروط جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) برای آزادی اسرای صهیونیست شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری فلسطینی «سما»، «دان سغیر» پژوهشگر موسسه روابط بین الملل دانشگاه عبری در قدس اشغالی گفت: ما باید فوراً از نوار غزه عقب نشینی کنیم؛ در غیر این صورت، این منطقه به ویتنام دوم تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به محقق نشدن وعده های مکرر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره نابودی حماس در ۹ ماه جنگ علیه نوار غزه، گفت: حماس را نمی توان در جنگ چریکی شکست داد.

این محقق صهیونیست با یادآوری این موضوع که شکست کامل جنبش حماس قابل تحقق نیست،ادامه داد که این جنبش همچنان خود را پیروز میدان می داند، زیرا از بین نرفته است.

سغیر افزود: شرط حماس مبنی بر توقف جنگ و عقب نشینی از نوار غزه در ازای آزادی اسرای اسرائیلی باید محقق شود، حتی اگر این به معنای ادامه حکومت حماس باشد.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت حدود ۹ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از حدود ۹ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، شکست دهد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha