انتظارات مردم خراسان جنوبی‌ از رئیس جمهور آینده + فیلم

بیرجند - ایرنا - سه روز تا برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری باقی مانده و در گرماگرم تبلیغات نامزدهای این دوره، مردم خراسان جنوبی درخواست‌هایی از رئیس جمهور آینده دارند که بیشتر آنها مربوط به شیوه حکمرانی و حوزه معیشتی است.

به گزارش ایرنا شهادت آیت‌ الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهان در سانحه هوایی ۳۰ اردیبهشت امسال موجب شد تا برای دومین بار در تاریخ انقلاب اسلامی انتخابات ریاست‌ جمهوری زودتر از موعد برگزار و دوباره فضای انتخاباتی بر کشور حاکم شود.

براساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی، انتخابات ریاست جمهوری باید طی ۵۰ روز با تصمیم شورایی متشکل ار روسای قوه قضاییه و مقننه همچنین معاون اول رئیس جمهور که اکنون مدیر قوه مجریه است، برگزار شود و بنا به تصمیم این شورا، انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

جمعه هشتم تیرماه بار دیگر مردم ایران با احساس مسئولیت نسبت به سرنوشت خود و کشورشان پای صندوق‌های رای می‌آیند تا نهمین رئیس جمهور را برای چهار سال آینده انتخاب کنند.

بدون شک حضور آیت‌ الله شهید رئیسی به مدت سه سال در راس قوه مجریه با روش و منش شخصیتی و مدیریتی که از او به یادگار مانده و بسیاری را به تحسین واداشته، انتظارات از رئیس‌ جمهور بعدی را افزایش داده است.

مردمی بودن در صدر انتظارات

مردمی بودن و عمل به وعده یکی از انتظارات اصلی است که مردم خراسان جنوبی‌ از رییس دولت چهاردهم انتظار دارند هرچند قشرهای مختلف جامعه در گفت و شنودها، رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی را مطالبه دارند.

خبرنگار ایرنا با شماری از شهروندان در بیرجند گفت و گو کرد تا از دغدغه‌ها و انتظارات خود از رئیس‌ جمهور آینده بگویند.

یکی از بانوان بیرجندی معتقد است که رئیس جمهور آینده باید شبیه ترین شخص به شهید رئیسی باشد و ادامه داد: رئیس جمهور باید مردمی باشد و مملکت را با بیگانگان معامله نکند.

وی که نخواست نامش در گزارش ذکر شود، افزود: اگر شخصی داخل کشور مردمدار بود و در سیاست خارجی مملکت را معامله نکرد، بهترین رئیس جمهور است.

این شهروند گفت: رئیس جمهور آینده باید امتیازات کشور را بزرگ کند و با همه کشورها در تعامل باشد نه اینکه کشور خاصی را هدف قرار دهد.

رئیس جمهور به فکر قشر ضعیف باشد

شهروند دیگری گفت: رئیس جمهور باید به فکر قشر ضعیف باشد و مانند رئیس جمهور شهید وارد دل مردم شود.

محمدباقر جعفری عنوان کرد: هر مسئولی که بتواند برای مردم کاری انجام دهد، شایسته رای است.

وی بر مشارکت در انتخابات تاکید کرد و افزود: این کار یک وظیفه برای همه ماست و رئیس جمهوری که انتخابات می‌شود باید بتواند کنترل جامعه را به دست بگیرد.

یکی دیگر از شهروندان گفت: رئیس جمهور آینده باید به قول‌ها و حرف‌هایی که می‌زند، عمل کند.

قلی زاده اضافه کرد: نامزدهای انتخابات در میزگردها و مناظره‌ها که وعده‌های خوبی می‌دهند اما باید دید در عمل چگونه خواهند بود.

وی در عین حال شرکت در انتخابات را یک وظیفه ملی دانست که باید به آن عمل شود.

قیمت‌ها کاهش یابد

یک دختر دانشجو در بیرجند هم گفت: انتظار دارم با آمدن رئیس جمهور قیمت‌ها کاهش پیدا کند و مردم بتوانند حداقل‌های زندگی را برآورده کنند.

ارغوان کارگشا افزود: در حال حاضر قیمت‌ها خیلی بالا بوده و وضعیت اقتصادی برای مردم سخت شده است.

وی اظهار کرد: انتخابات برای آینده کشور خیلی مهم است و باید همه مردم مشارکت بالا داشته باشند.

رئیس جمهور خواسته‌های مردمی را مدنظر قرار دهد

یک جوان بیرجندی هم گفت: در انتخابات شرکت می‌کنیم تا خودمان شخصی را انتخاب کنیم که کشور را مدیریت کند نه اینکه بیگانگان بخواهند به جای ما تصمیم بگیرند.

ایمان قوی پنجه ادامه داد: رئیس جمهور آینده باید به فکر مردم باشد، معیشت را مدیریت کند و خواسته‌های مردمی را مد نظر قرار دهد.

انتظارات مردم خراسان جنوبی‌ از رئیس جمهور آینده + فیلم

یکی از کسبه بازار بیرجند نیز گفت: در انتخابات باید شرکت کنیم اما از نامزدها می‌خواهیم که فقط شعار ندهند و بعد از اینکه رای آوردند به وعده‌ها عمل کنند.

علی آبادی افزود: حرف‌های خوبی در زمان تبلیغات گفته می‌شود که به دل می‌نشیند اما معمولا در عمل چیز دیگری نشان می‌دهد.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی و بیکاری در جامعه گفت: بالاخره یک نفر باید آستین همت بالا بزند و این مشکلات را حل کند.

جوانان چگونه ازدواج کنند؟

این فعال صنفی در خراسان جنوبی اظهار کرد: الان تاکید بر ازدواج است ولی با وجود این مشکلات جوانان چطور ازدواج کنند مگر والدین می‌توانند تا آخر عمر خرج فرزندان را بدهند؟

۶ نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به ترتیب حروف الفبا مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف هستند که از بیستم خرداد تا ۲۴ ساعت پیش از آغاز انتخابات، فرصت تبلیغات دارند.

خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان حدود ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و ۷۷۲‌ شعبه اخذ رای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در این استان پیش‌ بینی شده است.

این استان همواره در انتخابات مختلف به لحاظ مشارکت انتخاباتی پیشتاز بوده و رتبه‌های اول یا دوم را به خود اختصاص داده است به طوری که در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با مشارکت ۶۳.۸۸ درصدی به فاصله کم بعد از استان کهگیلویه و بویراحمد دوم شد.

همچنین خراسان جنوبی در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری (۱۴۰۰) با درصد مشارکت ۷۴.۳۸ رتبه اول را در کشور از آن خود کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha