۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۳۰
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85517785
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مزارع پرورش ماهیان سردآبی در خرمدره پایش می‌شود

زنجان - ایرنا - رییس اداره دامپزشکی خرمدره از پایش مزارع پرورش ماهیان سردآبی در این شهرستان با هدف شناسایی و ردیابی بیماری‌های ویروسی خبر داد.

مهدی حیدری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به سیاست های سازمان مبنی بر توجه جدی به موضوع آبزیان، اداره دامپزشکی خرمدره همگام با سراسر کشور بحث پایش و بررسی مزارع پرورش ماهی را تحت رصد جدی قرار داد.

وی اضافه کرد:در راستای اجرای این طرح کارشناسان بخش مراقبت از بیماری ها از مزارع فعال شهرستان نمونه برداری کرده و نمونه ها را به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان ارسال می کنند.

این مسوول ادامه داد: این اقدام برای بررسی بیماری های ویروسی هچون (VHS) سپتی سمی خونریزی دهنده، (IPN) نکروز عفونی پانکراس و (IHN) نکروز عفونی بافت های خون ساز انجام می شود.

وی از آبزی پروران خواست، ضمن رعایت اصول و ضوابط امنیت زیستی و توجه به دستورالعمل های سازمان دامپزشکی، از جا به جایی ماهیان بدون اخذ مجوز حمل و گواهی بهداشتی قرنطینه ای دامپزشکی خودداری کنند.

رییس اداره دامپزشکی خرمدره خاطر نشان کرد: آبزی پروران جهت ارتقای سطح بهداشت مزارع و استخرهای پرورش ماهی، هرگونه تلفات و موارد مشکوک را در اسرع وقت به دامپزشکی اطلاع دهند تا اقدامات بهداشتی و قرنطینه ای لازم صورت گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha