استعفای سرپرست سازمان لیگ بسکتبال/ معزی‌فر: ترافیک کاری سنگین بود؛ باید مستقل عمل کرد

تهران- ایرنا- سرپرست سازمان لیگ فدراسیون بسکتبال گفت: با توجه به اینکه مسئولیت دبیرکلی فدراسیون و سرپرستی سازمان لیگ را بر عهده داشتیم، به دلیل ترافیک سنگین کاری‌، استعفای خود را از سمت سرپرستی سازمان لیگ به فدراسیون ارائه کردم.

محسن معزی‌فر با اشاره به شرایط این‌ روزهای بسکتبال و اتمام رقابت‌های لیگ برتر اظهار کرد: زمانی که سرپرستی سازمان لیگ را قبول کردم برنامه این بود که تا زمان بهبود شرایط و کاهش ترافیک کاری بسکتبال، این وظیفه را به سرانجام برسانم و بعد از آن مدیری که تمامی ویژگی‌ها را داشته باشد، این مسئولیت را پذیرا باشد.

وی ادامه داد: ترافیک سنگین کاری، برنامه‌های تیم‌های ملی، برگزاری رقابت‌های لیگ برتر، ادامه مسیر برنامه‌های راهبردی فدراسیون در خصوص پایگاه‌های قهرمانی که به زودی فعال خواهد شد و مسائلی از این دست باعث شد در این مدت فشار مضاعفی را متحمل شوم که پس از پایان لیگ، امروز استعفای خود را به رئیس فدراسیون بسکتبال تقدیم کردم و تنها به عنوان دبیر فدراسیون در خدمت جامعه بسکتبال خواهم بود.

دبیر فدراسیون بسکتبال یادآور شد: باید از فرصت و اعتمادی که فدراسیون بسکتبال و جامعه فرهیخته این ورزش به من داشتند، تشکر کنم. هدف من ایجاد یک سازمان لیگ پاسخگو که تعاملی سازنده‌ای با صاحبان اصلی لیگ برتر داشته باشد، بود تا بهترین اتفاقات در بسکتبال رقم بخورد که امیدوارم این تلاش‌ها رضایت‌مندی آنها را به همراه داشته باشد. بدون شک در همه کارها کم و کاستی‌هایی وجود دارد که امیدوارم علاقه‌مندان به بزرگی خودشان ببخشند اما تلاش ما این بود که بهترین اتفاقات رقم بخورد و امیدوارم تلاش‌های صورت گرفته به این مهم ختم شده باشد.

معزی‌فر درباره اینکه آیا استعفای وی به مسائل حاشیه‌ای بازی گرگان مربوط است یا خیر گفت: آنچه در بازی شهرداری گرگان و طبیعت گذشت یک موضوع ورزشی و بر اثر هیجانات بسیار بالای علاقه‌مندانی بود که بسکتبال را تمام و کمال درک می‌کنند. از قبل هم می‌دانستیم به دلیل استقبال پرشور هواداران گرگانی، چالش‌هایی در این بازی وجود خواهد داشت و تمهیدات لازم برای آن در نظر گرفته شده بود.

وی اضافه کرد: بسکتبال در گرگان سابقه‌ای بیش از ۷۰ سال دارد و هر هوادار این شهر به نوعی کارشناس و مربی بسکتبال است و به خوبی در هر بازی، عملکرد و اتفاقات فنی را می‌تواند تجزیه و تحلیل کند. در این بازی هم تا ۱۶ ثانیه مانده به پایان بازی همه چیز خوب پیش می‌رفت اما به دلیل بروز برخی مسائل در ثانیه‌های پایانی، شاهد اتفاقاتی بودیم که در نشست کمیته انضباطی فدراسیون در خصوص آن بحث و تبادل نظر خواهد شد.

دبیر فدراسیون بسکتبال افزود: باید ببینیم به هوادار چه امکاناتی دادیم که در این اتفاق آنها را مورد نکوهش قرار می‌دهیم. اینکه آنها چند ساعت قبل از برگزاری مسابقه و در این گرمای شدید مجبور باشند به ورزشگاه بیایند تا بازی تیم محبوب خود را دنبال کنند،‌ موجب می‌شود تا آستانه تحمل افراد پایین بیاید و باید برای آن فکری کرد. هرچند این اتفاقات را تایید نمی‌کنیم اما برای قضاوت درست باید همه موارد را مد نظر داشت. این هواداران در طول فصل بدون اعتراض در سرما و گرما و در همه بازی‌های صرف نظر از اینکه مربی یا بازیکن چه کسی است، تیم خود را حمایت کردند. هواداران گرگانی همواره یار و همراه تیم خود بوده‌اند و در تمامی‌ بازی‌های داخلی و خارجی این تیم را تنها نگذاشتند. به هر حال برای برگزاری یک رویداد باید همه شرایط مهیا باشد و سازمان لیگ تلاش خواهد کرد تا این موضوع هم حل شود.

معزی‌فر درباره سازمان لیگ بسکتبال گفت: از همان ابتدا قدم‌های هرچند کوچکی برداشته شد که این سازمان مستقل عمل کند و باید هم همین مسیر طی شود. اساسنامه و چارت سازمانی سازمان لیگ هم از فدراسیون جداست و با این شرایط اتفاقات خوبی در بسکتبال رقم می‌خورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha