استاندار گیلان: کانون پرورش فکری نقش محوری در استعدادیابی دارد

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با بیان اینکه کانون پرورش فکری نقش بی‌بدیل در استعدادیابی و شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان دارد، گفت: این مجموعه مددکار آموزش و پرورش است و باید به خوبی به ایفای نقش خود بپردازد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی عصر روز یکشنبه در همایش مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان در رشت اظهار کرد: یکی از ضعف‌ها در نظام تعلیم و تربیت آن است که در فرآیند رشد کودکان آنطور که باید به همه ظرفیت‌های آنان توجه نمی‌شود و تنها بخشی از توانایی کودک را محور قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه باید بسترهای لازم برای رشد و بالندگی کودکان و نوجوانان فراهم شود، افزود: مسئولان و دست اندرکاران مربوطه باید به این مهم توجه کنند و عرصه های لازم را برای شکوفایی استعدادهای آینده سازان کشور فراهم کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی برای غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان ادامه داد: ذهن کودک و نوجوان نباید خسته شود؛ در کنار برنامه‌های متنوع برای نشاط و شادی آنها، باید مهارت‌های زندگی نیز آموزش داده شود.

وی اظهار کرد: در برخی موارد ذهن کودکان و نوجوانان را خسته می‌کنیم تا جایی که آنان به فضای مجازی پناه می‌برند، در صورتیکه با فراهم کردن ابزار متنوع و متناسب با رشدشان، آنها به سمت فضای مجازی نخواهند رفت.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به رشد عاطفی، حسی و حرکتی کودکان و نوجوانان به تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: موضوع تعلیم و تربیت و آینده کودکان از جمله مباحثی است که باید مورد توجه دولتها باشد.

وی در ادامه با اشاره به نقش مهم قصه و قصه گویی برای انتقال مفاهیم آموزشی به کودکان و نوجوانان و افزایش اعتماد به نفس آنان اظهار کرد: بسیاری از موضوعات و مهارت های زندگی را می‌توان از طریق قصه به آنها منتقل کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر لزوم زنده نگهداشتن زبان و گویش‌های محلی استان اعم از گیلکی و تالشی افزود: به زبان، گویش‌ها و اصالت خود افتخار می‌کنیم و این فرهنگ باید نسل به نسل به کودکان منتقل شود.

وی با اشاره به درپیش بودن چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: مربیان، انتخابات و اهمیت آن را برای کودکان و نوجوان تشریح کنند.

استان گیلان دارای افزون بر ۳۷۰ هزار دانش‌آموز است که در بیش از چهار هزار واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha