افزایش ۱۰ درصدی ورودی پرونده‌ها به دادگستری بوشهر

بوشهر- ایرنا- رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر گفت: ۳۱۸ هزار پرونده جدید در یک سال گذشته وارد محاکم دادگستری استان شده که نسبت به سال قبل آن دارای رشد ۱۰ درصدی است.

به گزارش ایرنا؛ «مهدی مهرانگیز» روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت بزرگداشت هفته قضاییه اظهار کرد: با وجود خالی بودن ۵۰ درصدی پست های سازمانی در دادگستری استان بوشهر و کمبود شدید قاضی، به اندازه ورودی های یک سال گذشته پرونده مختومه شده است.

وی افزود: تعدادی پرونده نیز از سال های گذشته وجود دارد که با درایت قضات در محاکم تجدیدنظر در حال صدور رای است.

رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر تصریح کرد: مطالبه وجه و التزام به تنظیم سند از جمله بیشترین پرونده های حقوقی و سرقت و موادمخدر فراوان ترین جرایم حوزه کیفری استان به شمار می روند.

مهرانگیز ادامه داد: ۳۰ درصد از پرونده های ورودی استان بوشهر را سرقت ها شکل می دهد که بیشتر آنها سرقت‌های جز هستند.

ورود ماهانه حدود چهار هزار پرونده جدید به دادگستری‌های استان

وی عنوان کرد: ماهانه بین سه هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار پرونده جدید وارد محاکم قضایی‌می شود اما با مجاهدت کادر اداری و قضات شاهد بررسی به موقع و اعلام رای هستیم که سبب رضایت خوبی در مردم شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر یادآور شد: توجه به وضعیت معیشت و مشکلات خانواده های زندانیان را به عنوان یک اولویت دنبال می کنیم به گونه ای که در ۲۰ ماه حضور در استان، ۲۵۰ بازدید از این خانواده‌ها به شکل مستقیم و با حضور در منازل آنها انجام شده است.

بیشتر بخوانید

تشکیل پرونده قضایی برای چهار مجرم انتخاباتی در بوشهر

دادگستری بوشهر آماده نشست‌ هم‌اندیشی با رسانه‌ها استان است

برخورد دادگستری بوشهر با متخلفین مصوبه جذب ۵۰ درصد نیروی بومی

مهرانگیز گفت: فرد زندانی نه تنها سبب مشکلاتی برای خود و دیگران می شود بلکه خانواده خود نیز دچار یک حبس خودساخته کرده که با انبوهی از مشکلات به خصوص در حوزه معیشت دسته و پنجه نرم می کنند.

افزایش ۱۰ درصدی ورودی پرونده ها به دادگستری بوشهر

رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر از خیرین حقیقی و حقوقی خواست با کمک به این خانواده ها در قالب ستاد دیه و انجمن حمایت از خانواده های زندانی به این افراد کمک کنند.

20 هزار میلیارد ریال عوارض آلایندگی واریز می شود

وی بیان کرد: با پیگیری های مجموعه مدیریتی و قضایی استان، زمینه واریز ۲۰ هزار میلیارد ریال عوارض آلایندگی تا پایان هفته فراهم شده و قرار است ۱۹۰ هزار میلیارد ریال دیگر نیز به حساب شهرداری ها، بخشداری ها و دهیاری های استان واریز شود.

مهرانگیز تاکید کرد: از طریق دادستان های مراکز شهرستان ها، دادگستری ها و بازرسی کل استان بر روند هزینه کرد عوارض آلایندگی نظارت شود و در صورت تخطئی مدیری در هر جایگاهی در بستر قانون و به شدت با متخلفین برخورد می شود.

وی بیان کرد: در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ سالانه ۱۰۰ میلیارد ریال از محل کمک های شورای راهبردی پترشیمی های منطقه انرژی پارس به ستاد دیه برای آزادسازی ۱۲۱ زندانی جرائم غیرعمد پرداخت شده هر چند خود زندانیان سهم آورده ای داشته و با رایزنی با شکات بخشی از بدهی‌های این افراد نیز بخشیده شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر عنوان کرد: سه هزار و ۳۰۰ زندانی در استان وجود دارد که ۱۸۳ نفر آنها با داشتن پابند الکترونیک در خارج زندان به سر می برند و برای داشتن یک زندگی آبرومند در تلاش هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha